ما به انقلاب باور داشتیم، چرا این دوستان باور مرا باور نمی‌کنند!‌؟

مسعود کیمیایی کارگردان باسابقه سینمای ایران در مصاحبه‌ای با برنامه هفت ضمن انتقاد از عدم صدور پروانه ساخت برای فیلمنامه‌هایش گفت: من این انقلاب را باور داشتم که در این کشور ماندم و خط قرمزها را هم می‌شناسم، نمی‌دانم چرا این دوستان باور مرا باور نمی‌کنند!‌؟ به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه سینمایی «هفت» جمعه شب گذشته اختصاص به نقد و بررسی فیلم سینمایی «سفر سنگ» به کارگردانی مسعود کیمیایی و با حضور جواد طوسی و نادر طالب‌زاده به عنوان منتقدان برنامه داشت.

کیمیایی در این مصاحبه درباره تجربه ساخت «سفر سنگ» گفت: زمینه ساخت این فیلم از آثار قبلی من و حضور داشتن در بطن مسائل سیاسی، اجتماعی روز می‌آید و قصد من نیز انتقال دادن این عقاید به مردم بود.

وی ادامه داد: این فیلم از هیچ دفتر حزب،‌ گروه و عقیده سیاسی سفارش نگرفته بود، بلکه این ایده کاملا دلی بود چون تغییر شرایط در آن زمان کاملا احساس می‌شد. «سفر سنگ» در شرایط بسیار سختی ساخته شده تا جایی که اهالی روستای محل فیلمبرداری شام و ناهار ما را می‌دادند و بازیگران نیز با ترس و ابهام زیاد دیالوگ‌هایشان را بیان می‌کردند.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو کیمیایی درباره اعمال ممیزی بر آثار فیلمسازانی از نسل خودش گفت: امیدوارم از طرف مسوولان کمی عمیق‌تر، پراحترام‌تر با امثال من برخورد شود. باید اعتماد به باور کارگردان‌هایی از نسل من در سینما وجود داشته باشد.

وی افزود: فیلمسازانی از نسل من برادری‌شان را با ساختن آثاری مثل «سفر سنگ» ثابت کرده‌اند. این دوستان باید بدانند که من به این انقلاب باور داشتم که در این کشور ماندم و خط قرمزها را هم می‌شناسم. نمی‌دانم چرا باور من را باور نمی‌کنند!‌؟ کاش کمی اعتمادها به ما بیشتر شود و عمیق‌تر به باورهایمان نگاه کنند.