حمید فرخ‌نژاد با حضور در 3 فیلم، متقاضی جشنواره فیلم فجر است.
به گزارش ایسنا، فرخ‌نژاد که سال گذشته با ۵ فیلم
«گشت ارشاد»، «روزهای زندگی»، «دوباره با هم»، «دوباره با من»، «در انتظار معجزه» و «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» پرکارترین بازیگر بود در این دوره هم از پرکارترین‌ها محسوب می‌شود.

«استرداد»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» فیلم‌های جدید این بازیگر هستند.
فرخ‌نژاد در «استرداد» به کارگردانی علی غفاری که همزمان با جشنواره فیلم فجر گذشته در مسکو مقابل دوربین رفت و تا تیرماه ادامه داشت نقش اصلی را بازی کرده است.
این فیلم برای اولین بار به بازخوانی برهه حساسی از تاریخ معاصر کشورمان می‌پردازد. در این فیلم به فساد دولت پهلوی دوم و اتفاقاتی که علیه منافع ملی ایران در آن برهه تاریخی پیش آمده پرداخته می‌شود.


فرهاد قائمیان، الیسا کاچر، الکساندر ناوانف، سیامک چراغی‌پور، صالح میرزآقایی، علی رام نورایی دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.
این بازیگر در «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» بار دیگر با سید روح اله حجازی همکاری کرده است. «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» در ادامه
«زندگی خصوصی آقا و خانم میم» و با مضمونی خانوادگی مقابل دوربین رفته است و در آن حمید فرخ‌نژاد، هنگامه قاضیانی، پیمان قاسمخانی، ترلان پروانه... و ترانه علیدوستی به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «حضور میهمانان آقای محمودی و بانو، زندگی مشترک آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»
فرخ نژاد در «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» ساخته محمد هادی کریمی ایفاگر نقش کوتاهی است.
هنگامه قاضیانی، نیکی کریمی، مهدی احمدی، بیتا فرهی، امیر حسین آرمان، خاطره اسدی، ساعد سهیلی، الناز بهمن‌زاده و شهرزاد کمال‌زاده دیگر بازیگران این فیلم هستند. این بازیگر که در فجر 30 با فیلم «گشت ارشاد» کاندیدای بهترین بازیگر مرد شده بود در حال حاضر «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» را در حال اکران دارد.