کدام تئاترها در ایام نوروز فعال هستند؟

تالارهای نمایشی تهران از روز ۲۵ اسفندماه تعطیلات بهاری خود را آغاز کردند؛ هر چند در بیشتر سالن‌ها، این تعطیلی تا ۱۸ فروردین‌ماه ادامه دارد، اما بعضی سالن‌ها در ایام نوروز نیز فعال هستند. به گزارش ایسنا، مجموعه‌های اصلی نمایشی تا روز ۱۸ فروردین‌ماه تعطیل هستند؛ اما فرهنگسرای بهمن از۷ فروردین‌ماه میزبان نمایش «قصه تاج‌عروس، خاله و خروس» می‌شود. این نمایش همان گونه که از نام آن مشخص است، نمایشی در ژانر کودک و نوجوان و بر اساس متنی از محمدرضا کوهستانی و با کارگردانی احمد سلیمانی از ۷ تا ۳۰ فروردین‌ماه هر روز ساعت ۱۸ در سینما تئاتر «چاپلین» در فرهنگسرای «بهمن» به صحنه می‌رود. نمایش «قصه تاج عروس، خاله و خروس» چندی پیش در تالار «هنر» اجرا شد و از آنجا که با استقبال گسترده تماشاگران روبه‌رو شد، گروه اجرایی تصمیم گرفتند بار دیگر اثر نمایشی‌شان را روی صحنه بیاورند اما نمایش کمدی «فیس‌بوک» که به صورت نمادین توسط سعدی افشار کارگردانی شده است، از اول تا آخر فرودین‌ماه هر شب در سینما «فردوسی» به صحنه می‌رود.

این نمایش هر شب راس ساعت ۲۱ اجرا دارد و پیش‌فروش بلیت آن از ۲۵ اسفندماه آغاز شد. بر اساس این گزارش، تالار وحدت از نیمه فروردین‌ماه میزبان نمایشی مناسبتی با نام «به خواب من هم بیا» کار نیلی است که همزمان با ایام فاطمیه در این سالن به صحنه می‌رود.

در تماشاخانه «سنگلج»، نمایش «سوگ سیاوش» کاری از شکرخدا گودرزی اجرا می‌شود و سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نیز میزبان نمایش «باغ آلبالو» نوشته چخوف و کار حسن معجونی خواهد بود.

در سالن شماره یک ایرانشهر نیز نمایش «قرارداد» نوشته مروژک و کار داریوش مودبیان به صحنه خواهد رفت.

اما تالار «مولوی» همچنان وضعیت مبهمی دارد و حتی کارکنان آن هم نمی‌دانند سرنوشت این تالار پس از سال نو چگونه رقم خواهد خورد و این چنین است که تکلیف اجراهای این تالار مشخص نشده است.