شبکه‌های مختلف تلویزیون هر یک با حضور تعدادی از مجریان و میهمانان گوناگون اعم از ورزشکاران، هنرمندان، چهره‌های علمی، سیاسی، ادبی و ... سال تحویل را جشن می‌گیرند. به گزارش خبرگزاری مهر، سال تحویل 1392 در شبکه‌های مختلف تلویزیون با حضور مجریان گوناگونی همراه خواهد بود و طبق گفته علی دارابی معاون سیما، در هر شبکه شاهد حضور مجریان ویژه در ویژه‌برنامه‌هایشان خواهیم بود. البته در این زمینه شبکه دو استثنا قائل شده و تنها احسان علیخانی را به عنوان مجری برگزیده است. البته دیگر شبکه‌ها نیز عموما یک مجری اصلی دارند و دیگران در بخش‌های کوتاهی از برنامه حاضر می‌شوند.

ویژه برنامه سال تحویل شبکه یک با عنوان «فصل نو» از امروز صبح شنبه 26 اسفند ساعت 9:20 تا 12 تا چهارشنبه 30 اسفند روی آنتن می‌رود، ولی چهارشنبه از ساعت 6 تا 16 پخش خواهد شد.
در صدر مجریانی که شبکه یک برای این مناسبت انتخاب کرده می‌توان از امیرحسین مدرس نام برد و در کنار او مجریان دیگری چون اقبال واحدی، پدرام کریمی، شیرین صمدی و ندا ملکی اجرای بخش‌هایی از این برنامه ۱۰ ساعته را بر عهده دارند.

از مازیار فلاحی تا لهراسبی، اخشابی و اعتمادی
اگر مخاطبان علاقه‌مند به دیدن خوانندگان مورد علاقه خود در ویژه برنامه‌های سیما هستند، شبکه یک به این مناسبت ‌علیرضا افتخاری، مازیار فلاحی، فریدون بیگدلی، محمدرضا صنعتگر، علی لهراسبی، مجید اخشابی، عبدالرضا کارگشا، خشایار اعتمادی و محمد عبدالحسینی را دعوت کرده است. نسرین سلطان خواه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور ایران و رییس بنیاد ملی نخبگان، حمید فاضلی سرپرست سازمان فضایی ایران، حمید گورابی، رییس پژوهشکده «رویان» و غلامعلی حدادعادل از کارشناسان و نخبگانی هستند که به میهمانی شبکه یک می‌آیند. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، حجت‌الاسلام شاه حسینی و خانواده شهید علی صیاد شیرازی نیز در برنامه «فصل نو» حاضر می‌شوند.

میهمانی بازیگران «پایتخت»، «کلاه پهلوی» و «آخرین روزهای زمستان»
در این میان شبکه یک میزبان هنرمندانی چون امیرحسین رستمی و جواد رضویان نیز خواهد بود. شنیده شده بازیگران سریال‌های «پایتخت»، «کلاه پهلوی» و «آخرین روزهای زمستان» نیز در میان میهمانان سال تحویل شبکه اول حضور خواهند داشت. شبکه دو سیما پخش ویژه برنامه‌های آخر سال خود را با نام «دو نیمه سیب» از امروز تا ۲۸ اسفند پس از گفت‌وگوی ویژه خبری پخش می‌کند. ۲۹ اسفند نیز این برنامه از ساعت ۲۳ تا ۳ بامداد روی آنتن می‌رود. همچنین روز سال تحویل نیز در ۳۰ اسفند ۹۱، ساعت ۱۱ تا ۱۶ شبکه دو ویژه برنامه خواهد داشت.



از سالار عقیلی تا جهانبخش خواجه امیری و گروه رستاک
اجرای «دو نیمه سیب» را احسان علیخانی برعهده دارد و خوانندگانی چون سالار عقیلی، بابک جهانبخش، حمید حامی، احسان خواجه امیری، نیما مسیحا، امیر تاجیک و گروه رستاک در آن میهمان می‌شوند.
عباس شیبانی عضو شورای شهر، علی موسوی گرمارودی شاعر، مرضیه وحید دستجردی وزیر پیشین بهداشت و درمان و سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین از جمله دیگر میهمانان شبکه دو هستند. از میان ورزشکاران مخاطبان سیما در این روز می‌توانند شاهد حضور امیر قلعه نویی، یحیی گل محمدی، فرهاد مجیدی و علی کریمی در برنامه احسان علیخانی باشند.

جمع خانوادگی هنرمندان در شبکه دو
امین حیایی، امین زندگانی، مهدی هاشمی، محمود پاک نیت، ملیکا و مریلا زارعی، انوشیروان، برزو و بهاره ارجمند، پرویز پرستویی، رامبد جوان، مرضیه برومند و حسن پورشیرازی هنرمندانی هستند که در «دو نیمه سیب» همراه با خانواده‌هایشان حضور خواهند داشت. همچنین مازیار میری کارگردان فیلم سینمایی «حوض نقاشی» که در نوروز اکران می‌شود، با حضور در برنامه با علیخانی گپ خواهد زد. شبکه سه مثل شبکه‌های یک و دو از چند روز پیش به استقبال سال تحویل نرفته و تنها در روز چهارشنبه ۳۰ اسفند ماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ ویژه برنامه تدارک دیده است.
مجری اصلی این برنامه سیدعلی ضیاء است و مجریان دیگر شبکه سه همچون نجم الدین شریعتی و مسعود روشن پژوه او را همراهی می‌کنند.

از میان مجریان ورزشی نیز امکان حضور عادل فردوسی پور یا جواد خیابانی وجود دارد. همچنین محمدرضا حسینیان نیز مستقر در حرم رضوی با برنامه ارتباط خواهد داشت. شبکه سه خوانندگانی چون محمد علیزاده، فریدون آسرایی و سیدعلی حسینی را برای ویژه برنامه خود دعوت کرده است، اما حضور ورزشکاران در برنامه به صورت قطعی درنیامده است.

جمعی از برترین‌های المپیک در شبکه سه
با این حال از میان چهره‌های ورزشی چون حمید سوریان، قاسم رضایی، امید نوروزی، احسان لشگری، صادق گودرزی، محمد خالوندی، جواد نکونام، سیدمهدی رحمتی، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی قطعا نیمی از آنها در برنامه شبکه سه حاضر خواهند شد. چهره بین‌المللی‌ای که برخی رسانه‌ها نوید آمدنش را داده بودند نیلسون کوریا دروازه‌بان برزیلی پرسپولیس است که شاهد حضور او در شبکه سه خواهیم بود.
و اما هنرمندان حاضر در برنامه سیدعلی ضیاء افرادی چون افسانه بایگان، لیندا کیانی، پورانداخت مهیمن، حمید نعمت الله، محمدرضا شفیعی، شهرام حقیقت دوست، آتیلا پسیانی، مهراوه شریفی نیا، هومن برق نورد، بهنام تشکر، حمید گودرزی، حسین محجوب، پریناز ایزدیار، بهنوش طباطبایی و مهدی پاکدل، جمشید مشایخی، پرویز پرستویی، الهام حمیدی، مجید مجیدی، داریوش ارجمند، ابراهیم حاتمی کیا، رضا کیانیان، آزیتا حاجیان، اکبر عبدی، مسعود ده نمکی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مصطفی زمانی، مهتاب کرامتی، نیوشا ضیغمی، مرجانه گلچین، شقایق فراهانی، ژاله علو و کامران نجف زاده هستند.

از قربانی و عصار تا تارخ
خبر رسیده علیرضا قربانی، علیرضا عصار و رضا طیبی خواننده‌های حاضر در برنامه گفت‌وگوی تنهایی شبکه چهار هستند. از میان هنرمندان شاخص نیز می‌توان به امین تارخ اشاره کرد که به «زعفران» این شبکه می‌آید. همچنین شبکه تهران سیما ویژه‌برنامه آخر سال خود را با نام «باغ ایرانی» چهارشنبه ۳۰ اسفند از ساعت ۹ تا ۱۸ روانه آنتن می‌کند و کاظم احمدزاده، محمد سلوکی و احسان کرمی مجریان آن هستند. محمود شهریاری نیز از مشهد مقدس با برنامه ارتباط می‌گیرد.