ایرانشهر رقیب جدی تئاتر شهر با 33% نیل سایمون

ساعت اجرای آثار نمایشی به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر همزمان با آغاز ماه رمضان، تغییرکرد. به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، براساس تغییرات انجام گرفته ساعت اجرای نمایش آنتوان و مسافر کوچولو به کارگردانی حسن باستانی در تالار چهارسو از ساعت ۲۰ به ساعت ۱۹:۱۵ تغییر پیدا کرد. حسن باستانی نویسنده و کارگردان تئاتر که کارگردانی برخی نوشته‌هایش از جمله روز سرباز همیشه ماندگار تو چهارسو خبری نیست را بر عهده داشته است. آنتوان و مسافر کوچولو جدیدترین اثر او در مقام نویسنده و کارگردان است که با نگاهی به زندگی، آثار و افکار آنتوان دوسنت اگزوپری نوشته شده است.

ساعت اجرای نمایش «به دهکده جهانی خوش آمدی پینوکیو» به کارگردانی مسعود موسوی در تالار قشقایی هم از سه شنبه سوم مرداد ماه از ساعت ۱۹:۳۰ به ساعت ۱۹ تغییر می‌کند.

«به دهکده جهانی خوش‌آمدی پینوکیو» عنوان تازه‌ترین نمایش «مسعود موسوی» در مقام کارگردان است. او در این اثر به از بین رفتن ارزش‌های انسانی و همچنین درگیری انسان‌ها در روزمرگی اشاره دارد و معتقد است این متن کاملا متناسب با شرایط روز جامعه و جهان نوشته شده است.

ساعت اجرای نمایش «شیوه صحیح استفاده از دستگاه» به نویسندگی و کارگردانی نیما دهقانی هم در سالن انتظار تالار اصلی هم از ساعت ۱۵:۳۰ به ساعت ۱۷ تغییر پیدا کرده است.

به گفته نیما دهقانی این نمایش، نمادی از زندگی ماشینی انسان‌ها و محیط اداری‌ است که همه ابعاد فرهنگی و اجتماعیمان را در بر گرفته است به گفته او این نمایش با پررنگ کردن تاثیر دیالوگ بر بیننده، سعی می‌کند احساسات مخاطب را درگیر چیزی کند که خودش می‌خواهد، نمایشی که هر شخص در جایگاه متفاوتی آن را می‌بیند، کسی که کارگردان می‌شود و نمایش مورد نظر را انتخاب می‌کند، فردی که بازیگر است، موسیقی را برمی‌گزیند و تماشاچی نور زمینه را تنظیم می‌کند.

ضمن اینکه ساعت اجرای نمایش «مستر پرزیدنت» به کارگردانی رضا صورتی و مصطفی حاجی قاسمی در سالن تشریفات مجموعه تئاتر شهر نیز از ساعت ۱۸ به ساعت ۱۹ تغییر پیدا خواهد کرد.

همچنین ساعت اجرای نمایش‌های «خرس» به کارگردانی اسماعیل شفیعی در تالار سایه و «گورگیر» به کارگردانی علی یعقوب‌زاده در کارگاه نمایش تغییری پیدا نکرده و طبق زمان‌بندی به ترتیب در ساعت ۱۹ و ۱۷:۳۰ میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهند بود. نمایش «خرس» داستان بیوه یک قمارباز است که با وجود خیانت‌های شوهر مالباخته‌اش، همچنان عاشقانه او را دوست دارد...، اما با ورود یکی از طلبکارهای شوهرش به صحنه همه چیز برای این زن تارک دنیا تغییر می‌کند.

بازار گرم نمایش‌های خیابانی در رمضان

نمایش‌های خیابانی «نقاش» به نویسندگی «کامبیز اسدی» و کارگردانی «زهرا شایانفر»، «بازگشت هملت کوچک» به نویسنگی «مهراب رستمی» و کارگردانی «الهام پورمهابادیان» و نمایش خیابانی «در انتظار» به نویسندگی «کتایون آقا کاظم» و کارگردانی «حسین شیر محمدی» از دوشنبه دوم مردادماه در محوطه باز تئاتر شهر اجرای خود را آغاز می‌کنند.

این نمایش‌ها در ادامه اجراهای عمومی نمایش‌های خیابانی در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر هر روز به غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ اجرا خواهند.

ایرانشهر، رقیب جدی تئاتر شهر

همچنین با آغاز ماه مبارک رمضان ساعت اجرای نمایش «۳۳% نیل سایمون» به کارگردانی افسانه ماهیان از ۳۱ تیرماه، در تماشاخانه ایرانشهر تغییر کرد.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر، نمایش «۳۳% نیل سایمون» به کارگردانی افسانه ماهیان با مدت زمان ۹۰ دقیقه در ایام ماه مبارک رمضان هر روز به استثنای روزهای شنبه از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. محمد یعقوبی نویسندگی این اثر را بر اساس نمایشنامه فصل دوم اثر نیل سایمون ترجمه شهرام زرگر به عهده دارد.

در این نمایش بازیگرانی چون: علی سرابی، آیداکیخائی، مسعود میر طاهری و الیکا عبدالرزاقی به ایفای نقش می‌پردازند. نمایش «شب روی سنگ فرش خیس» به کارگردانی هادی مرزبان از دیگر آثار نمایشی مجموعه تماشاخانه ایرانشهر است که با بازی هنرمندانی چون؛ بهزاد فراهانی، فردوس کاویانی، فرزانه کابلی، ایوب آقا خانی، بهرام ابراهیمی، شیوا مکی نیان، نیکی مظفری، مهدی عبادتی و علی رامز هر روز به استثنای شنبه‌ها از ساعت ۱۹ در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

شب روی سنگفرش خیس از زبان «غلامحسین مجلسی» -استاد بازنشسته ادبیات - روایت می‌شود و داستان حول محور خانواده او دخترش «نوشین» و خواهرش «رخساره» می‌گردد. ناهید -همسر مجلسی- دو سال است که از مجلسی جدا شده و بعد از گرفتن خانه و اموال او به عنوان مهریه ایران را ترک کرده است. بنابراین مجلسی و دخترش آپارتمانی از ابوالفضل گلشن اجاره کرده‌اند. رخساره نیز که شوهرش را در اثر بیماری از دست داده نیز به خانواده مجلسی پیوسته است و در همان زمان برای پرداخت بدهی‌های به جا مانده از بیماری شوهرش صد هزار تومان از «گلشن» قرض گرفته و چکی به موعد شش ماه برای ضمانت به همین مبلغ به او سپرده است.