محمدجعفر محمدزاده: سرممیزی ویژه برای محاسبه مالیات رسانه‌ها راه‌اندازی می‌شود

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از راه‌اندازی یک سرممیزی ویژه و مستقل برای محاسبه مالیات رسانه‌ها بر اساس توافقنامه‌ای با رییس سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد. مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها صبح دیروز با حضور محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پدرام پاک آیین مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی این وزارتخانه در محل سرای روزنامه‌نگاران ایران برگزار شد.

محمدزاده در این مراسم با اشاره به برگزاری ۵ دوره جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: برای ما هم باورکردنی نبود که این جشنواره بتواند به سرعت جای خودش را تثبیت کند و به نهادی تاثیرگذار در راستای توسعه کیفی مطبوعات تبدیل شود. محمد زاده تعداد روزنامه‌ها، نشریات و خبرگزاری‌های کشور را مطلوب و قابل قبول خواند اما گفت: نیاز جدی ما توسعه کیفی رسانه‌ها است و این هدف با برپایی جشنواره‌هایی مثل جشنواره فصلی مطبوعات اتفاق می‌افتد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در ادامه با بیان اینکه در این حوزه امروز خبرهای خوشی برای شما خبرنگاران عزیز دارم تاکید کرد: یکی از مشکلات حوزه مطبوعات بحث مالیات است مطبوعات و در واقع همه امور فرهنگی بر اساس قانون، از پرداخت مالیات معاف هستند، اما ادارات مالیاتی به شیوه متداول خود برای آنها برگه‌های اخذ مالیات ارسال می‌کنند که این نگرانی‌هایی را برای اهالی مطبوعات به وجود آورده بود، اما خوشبختانه اخیرا به همت آقای پاک آیین (مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی) با رییس سازمان امور مالیاتی کشور توافقنامه‌ای منعقد شد که بر اساس آن یک سرممیزی ویژه برای محاسبه مالیات رسانه‌ها ایجاد خواهد شد.

به گفته محمدزاده بر اساس این توافقنامه از این پس مدیران رسانه‌ها نیازی به مراجعه به شعب مختلف ادارات امور مالیاتی ندارند و تنها کافی است به سرممیزی مستقل حوزه رسانه و مطبوعات مراجعه و نسبت به انجام امور مربوطه اقدام کنند.