هیات‌مدیره خانه سینما با صدور بیانیه‌ای مواضع این تشکل صنفی را درمورد اقدامات اخیر وزارت ارشاد در زمینه صنف‌سازی برای سینمای ایران، بیان کرد.به گزارش «خبرانلاین» در بخشی از متن این بیانیه آمده است:
«در اولین روزهای ‌کار رییس جدید جمهوری اسلامی ایران و در دوران انتقال قدرت اجرایی، واگذاری‌های شتابزده در حوزه اقتصاد، استخدام‌ها و برکناری‌های بی‌حساب و کتاب و نظایر آن که آثار و تبعات خسارت باری برای این دولت به دنبال خواهد داشت، باعث می‌شود رخدادهای حوزه فرهنگ کمتر به چشم آید. حل و فصل مشکلات عمیق در حوزه فرهنگ اگر دشوار‌تر از دیگر عرصه‌ها نباشد، به اندازه آنها همت می‌طلبد. خوشبختانه اشراف رییس‌جمهور در مناظره‌های انتخاباتی بر حوزه سینما و مشکلات آن، نوید تلاش، عزم و اراده‌ای شایسته برای استقرار نظام واقعی صنفی بوده است.
اقدامات دامنه‌داری که از حدود چهار سال قبل آغاز شده بود، همچنان از سوی مدیران و کارگزاران دولتی در آخرین روزهای کاری ایشان با‌‌ همان شدت وحدت ادامه دارد و سیاست صنف‌سازی و تلاش برای جامه قانونی پوشاندن بر آنها در گام آخر، کانون کارگردانان سینمای ایران را هدف گرفته است و درصدد است بی‌توجه به سابقه بیست ساله آن، تشکیلات تازه‌ای را بنا نهد که البته کوشش عبثی است. لازم است دولت آینده و مدیران آتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این رخداد را نیز همسنگ سایر تحرکات زیانبار در حوزه‌های اقتصاد و سیاست و... ارزیابی کرده و نسبت به تاسیس و راه‌اندازی نظامات شبه صنفی در این روزهای انتقالی حساس باشند و اجازه ندهند که سهم خواهان و رانت‌جویانی که هشت سال شیره مادی سینمای ایران را مکیدند از در دیگری وارد شوند.»