شفاف سازی رکب خوردن!
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند چندی پیش پس از برگزاری جلسه مشترک با اسدالله نیک‌نژاد کارگردان پروژه میلیاردی «لاله» اعلام کرد نیک‌نژاد مدعی شده که حق مالکیت این اثر متعلق به یک شرکت درایور کانادایی است و هزینه 6 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی صرف شده برای این اثر از سوی مرکز گسترش سینمای مستند دلیل بر مالکیت ایران بر این اثر سینمایی نمی‌شود. این در حالی است که بودجه این فیلم ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
در این باره رییس سازمان سینمایی گفت: یک حقوقدان را مسوول بررسی پرونده پروژه سینمایی «لاله» کرده‌ایم و مطمئن باشید حق ملت ایران را خواهیم گرفت.
«حجت الله ایوبی» در گفت‌وگو با «ایرنا» درباره پروژه سینمایی «لاله» و بودجه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی آن افزود: کارشناسان در حال بررسی وضعیت مالکیت این پروژه سینمایی هستند و به عنوان نماینده ملت، تمام تلاش خود را برای احقاق حق ایرانیان به کار خواهم گرفت.
وی گفت: یک حقوقدان را مسوول بررسی پرونده پروژه سینمایی «لاله» و تخلفات رخ داده در آن کرده‌ایم و کمیته‌ای نیز برای جلوگیری از تضییع حق مردم در این خصوص تشکیل شده است.
ایوبی همچنین در پاسخ به این سوال که طی چهار سال گذشته قرارداد پروژه‌های فراوانی با هزینه‌های میلیاردی بسته شده و درباره مبلغ پرداختی برای ساخت آنها ابهاماتی وجود دارد و آیا شما فهرست این پروژه‌ها و داشته‌های سینمایی را که تحویل گرفته‌اید اعلام می‌کنید یا نه، گفت: به‌دنبال متهم کردن هیچ فردی نیستیم، بلکه به‌دنبال شفاف‌سازی و گرفتن حق ملت ایران هستیم و این کار را وظیفه خود می‌دانیم. رییس سازمان سینمایی ادامه داد: بر صندلی‌ای نشسته‌ایم که باید از حقوق ملت ایران دفاع کنیم، ما نمی‌خواهیم گذشته را زیر سوال ببریم و فردی را متهم کنیم، اما در جایی‌که حق مردم ضایع شده است، وظیفه خود می‌دانیم که از حقوق ملت ایران دفاع کنیم. این کار می‌تواند درباره پروژه «لاله» باشد یا پروژه‌های مشابه که متاسفانه در سال‌های گذشته تعداد آنها زیاد شده است.