ثبت یک رکورد تاریخی برای استودیو دیزنی
برای اولین بار در تاریخ درآمد حاصل از فروش فیلم‌های شرکت دیزنی در بازار جهانی از مرز چهار میلیارد دلار گذشت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «والت دیزنی استودیوز» این روزها پشت سر هم رکورد می‌زند.
این شرکت اواسط ماه نوامبر به لطف موفقیت فیلم «تور: دنیای تاریک» توانست رکورد 3/791 میلیارد دلاری حاصل از فروش فیلم‌هایش در بازار جهانی را- که سال 2010 ثبت شد - جابه‌جا کند.
اکنون دیزنی در فاصله یک ماه به پایان سال ۲۰۱۳ توانسته با فیلم‌های خود در بازار جهانی بیش از چهار میلیارد دلار به دست آورد که این هم یک رکورد است. فیلم‌های دیزنی تا پیش از این هیچ‌گاه در بازار جهانی مرز چهار میلیارد دلار را رد نکرده بودند. دیزنی همچنین در ماه ژوئیه به لطف موفقیت «آیرون من ۳»، اولین استودیویی شد که امسال در بازار آمریکای شمالی به مرز یک میلیارد دلار فروش رسید (این اتفاق برای هشتمین سال پیاپی روی داد). دیزنی اوت امسال هم برای چهارمین سال پیاپی مرز دو میلیارد دلار فروش در بازار جهانی را رد کرد.
«یخ‌زده» انیمیشن جدید دیزنی از چهارشنبه در ایالات متحده و کانادا اکران شده و «نجات آقای بنکس» دیگر پروژه جدید این استودیو هم از ۱۳ دسامبر به طور محدود و یک هفته پس از آن به طور گسترده اکران می‌شود. بنابراین مسوولان دیزنی مطمئن هستند درآمد امسال آنها بیشتر از رقمی است که تاکنون به دست آمده است.
در همین حال، فروش جهانی «تور: دنیای تاریک» در یک ماه بیش از ۵۵۹ میلیون دلار شده است.