جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر با انتشار نامه‌ای تحت عنوان «بار دیگر سرزمینی که دوست می‌دارم» از عموم مردم برای اختصاص یارانه‌ها و اعطای یارانه به مشکلات و معضلات زیست‌محیطی دعوت کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، در بخشی از این بیانیه که با عنوان «بار دیگر سرزمینی که دوست می‌دارم» آمده است:
«همه‌جای ایران سرای ماست» این گفته علاوه بر احساس تعلق به یک سرزمین، به معنای تاثیر هر رخدادی در هر گوشه آن در زندگی و آینده تک تک ما و نسل‌های آینده است. وضعیت محیط زیست کشور، بنابر گزارش نهادهای دولتی و مدنی، به مرز فاجعه رسیده و دیری است که زنگ خطر در حوزه‌های گوناگون آن به صدا درآمده است.
درنگ جایز نیست. هر تاخیری در مبارزه با بحران زیست‌محیطی زیان‌های جبران‌ناپذیر و ماندگار بر پیکر سرزمین‌مان بر جای خواهد گذاشت. بیایید دست در دست هم بگذاریم و در عمل باورمان را به شعار همه‌جای ایران سرای ماست، جامه عمل بپوشانیم.
پیشنهاد ما این است که در گام اول یارانه‌مان را که حق همه ما شهروندان ایرانی است به پیشبرد این هدف اختصاص دهیم.
براساس این گزارش، احمد پورنجاتی، مرتضی کاظمی، علی مرادخانی، فرهاد توحیدی، منیژه حکمت، علی میرزاخانی، فرزانه طاهری، فریبا ابتهاج، فریدون عموزاده خلیلی، ماشاءلله شمس الواعظین، علی سرتیپی، مصطفی خرقه پوش، پگاه آهنگرانی، کامبیزنوروزی، همایون شجریان، رضا عطاران، خشایار دیهیمی، پوریا عالمی، بهرنگ تنکابنی، فاطمه راکعی و داریوش مهرجویی اعضای کمیته هماهنگی فعالان عرصه فرهنگ و هنر جهت مقابله با آلودگی محیط زیست هستند.