بغض خالق آژانس شیشه‌ای شکست
فرزندان شهدا به پاس یک عمر تلاش ابراهیم حاتمی‌کیا برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشاد‌ت‌ها و ایثار پدرانشان در سینما با عطر گل نرگس، عصر دوشنبه هفت بهمن، از او تجلیل کردند و ابراهیم حاتمی‌کیا هم پاسخ سلام فرزندان شهید را با خوشرویی، گرمی و گاهی با نم اشک می‌داد.
به گزارش «ایلنا» فرزندان شهیدان باکری، جولایی، رستگار، تندگویان، مرقاطی، نامجو، همت، آزما، تهرانی مقدم، زین‌الدین، کشوری، نجفی و... با اشتیاق درباره سینمای حاتمی‌کیا با او سخن می‌گفتند. سینمایی که به گفته فرزندان شهید، آیینه تمام قد از حضور پدرانشان بوده است. پدرانی که یا اصلا ندیده بودند یا اینکه بسیار خردسال بودند که به امید آمدنشان زمان گذراندند و شاید همچنان چشم به راهند. در پایان این مراسم، فرزندان شهید، کتابی را به ابراهیم حاتمی‌کیا تقدیم کردند و حاتمی‌کیا ایستاده این کتاب را ورق زد. او بغض می‌کرد و در نهایت چشمانش از اشک تر شد.
ابراهیم حاتمی‌کیا در این مراسم گفت: «من خیلی جرات کردم که در مورد چمران فیلم ساخته‌ام و اصولا واقعه‌هایی در انقلاب رخ داده که بسیار پیچیده است، من سعی‌ام را کردم و تیرم را رها کردم اما نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد و شما من را کمک کنید، خدا نکند که من در بستر عافیت بمیرم و اصلا قرار ما هم این نبود.» حاتمی‌کیا در خاتمه گفت: «اگر قرار است وقت من تمام شود، خدا کند سر صحنه‌ای باشم که پیش شما شرمنده نباشم و امیدوارم نفس‌های شما مسیری را که من پیش می‌روم مطهر کند.»