سیمرغ، حق  بود!
اواسط مراسم اختتامیه سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر نامه‌ای از رضا درمیشیان تهیه کننده و کارگردان فیلم «عصبانی نیستم!» خوانده شد مبنی‌بر اینکه برای حفظ آرامش سینمای ایران از جوایز خود گذشتیم. این نامه با توجه به حواشی و اتفاقات روز‌های قبل برای هیچ‌کس عادی نبود تا اینکه روز گذشته فرامرز قریبیان عضو هیات داوران جشنواره 32 در گفت‌وگو با «کافه سینما» صراحتا از انتخاب نوید محمدزاده با اتفاق آرای هیات داوران به‌عنوان بهترین بازیگر جشنواره سی‌و‌دوم خبر داد و از اتفاقات و حواشی که مانع از اعلام نام او شده است، انتقاد کرد.
قریبیان با اعتراض به اتفاقات پیش‌آمده در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر و ندادن «سیمرغ نقش اول مرد» به نوید محمدزاده گفت: سیمرغ «نقش اول مرد» تنها رشته‌ای بود که هیات داوران در موردش رای‌گیری انجام ندادند؛ زیرا به اتفاق آرا تمامی اعضای هیات داوران نظرشان مبنی‌بر انتخاب آقای نوید محمدزاده به‌عنوان بهترین بازیگر مرد بوده است. من این بازیگر جوان را از قبل نمی‌شناختم و چیزی از او در سینما ندیده بودم؛ اما حضور درخشان این جوان در فیلم آقای درمیشیان باعث تعجب من و تمام اعضای داوران شده بود. به همین دلیل بی‌درنگ سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای ایشان کنار گذاشتیم.
قریبیان در ادامه افزود: همان‌طور که قرار ما بود، نوید محمدزاده و خانم مریلا زارعی به اتفاق آرا به‌عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد و نقش اول زن انتخاب شدند. با این حال خبرهایی به ما رسیده بود مبنی‌بر اینکه ممکن است در مراسم اختتامیه، جایزه نقش اول مرد را به نوید محمدزاده ندهند و به شخص دیگری بدهند. من و دیگر اعضای هیات داوران در واکنش به این شنیده‌ها گفتیم اگر جایزه نقش اول مرد به کسی غیر از نوید محمدزاده داده شود، ما به نشانه اعتراض روی سن نمی‌رویم و مراسم اختتامیه را ترک می‌کنیم.
هوشنگ گلمکانی:
قرار بود نوید محمدزاده سیمرغ بگیرد
در همین رابطه هوشنگ گلمکانی یکی دیگر از داوران بخش سودای سیمرغ درباره حواشی پیش‌آمده و اهدای جوایز و کنار گذاشته شدن فیلم «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان از داوری به خبرگزاری «مهر» گفت: در داوری بخش سودای سیمرغ سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر به جز حذف فیلم «عصبانی نیستم!» توسط تهیه‌کننده و کارگردانش، هیچ جابه‌جایی یا دخالتی صورت نگرفته است.
وی افزود: فیلم «عصبانی نیستم» در ۵ رشته نامزد دریافت جایزه بود و قرار بود سیمرغ بهترین بازیگر مرد را دریافت کند؛ اما فشارهای بیرونی که به مدیران جشنواره برای کنار گذاشتن این فیلم وارد شده بود؛ به داوران هم منتقل شد؛ ولی داوران اعلام کردند که تغییری در آرایشان نخواهند داد و طبق مقررات اگر قرار است این فیلم از داوری‌ها کنار گذاشته شود یا باید از طرف خود جشنواره این اتفاق بیفتد یا تهیه‌کننده فیلم درخواست حذف اثرش از بخش مسابقه را اعلام کند.
این منتقد سینما در پایان درباره دلیل اهدای دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم متذکر شد: به این دلیل به هر دو فیلم «رستاخیز» و «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» سیمرغ بهترین فیلم تعلق گرفت که هیچ کدام از این فیلم‌ها رای قاطع و بالایی در داوری‌ها نیاورده بودند؛ چون هر دو این آثار سه رای داشتند و در نهایت هم یک گروه نتوانست رای گروه دیگر را به سوی انتخاب خود تغییر بدهد، تصمیم گرفته شد سیمرغ بهترین فیلم به دو اثر اهدا شود. دو سیمرغ بهترین فیلم، حاصل این وضعیت بود و نه چیز دیگر.
جسارت رضا عطاران
به دنبال این صحبت‌ها رضا عطاران هم به «کافه سینما» گفت: این سیمرغ متعلق به من نیست؛ زیرا رای هیات داوران جشنواره فجر انتخاب نوید محمدزاده به‌عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره بوده به همین خاطر این جایزه را متعلق به ایشان می‌دانم نه خودم، همین.