امسال سال عجیبی برای سینمای ایران است. برخلاف هر سال که تهیه‌کنندگان می‌خواستند فیلمشان در نوروز اکران شود، امسال ظاهرا تهیه‌کنندگان علاقه‌ای برای اکران فیلمشان در نوروز ندارند. اگرچه اکران 4 فیلم نوروزی قطعی شده است، اما همچنان سرگروه سینما «فرهنگ» نتوانسته با فیلمی قرارداد قطعی منعقد کند.
به گزارش «ایسنا» تاکنون اکران «چ» در گروه «آزادی»، «خط ویژه» در گروه «آفریقا» و «طبقه حساس» در گروه «استقلال» قطعی شده و فیلم «معراجی‌ها» هم اکران خود را در گروه «قدس» یک ماه زودتر از نوروز آغاز کرده است.
اما نکته قابل‌توجه، قطعی نشدن قرارداد گروه سینمایی «فرهنگ» با فیلم‌های باقی‌مانده متقاضی اکران نوروزی است. تاکنون از میان پنج فیلمی که می‌توانند با گروه «فرهنگ» قرارداد منعقد کنند، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی رسما کنار کشیده است و شنیده می‌شود که سعید سهیلی نیز چندان تمایلی به اکران نوروزی «کلاشینکف» با این وضعیت ندارد.
«فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی هم که از اکران نوروزی صرف‌نظر کرد و اکران قطعی آن برای عیدسعید فطر اعلام شد.
به نظر می‌رسد رقابت اصلی برای جای گرفتن در میان فیلم‌های اکران نوروزی بین «آرایش غلیظ» حمید نعمت‌الله و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» روح‌الله حجازی است که البته با توجه به تعداد کم سینماهای باقیمانده برای قرارداد بستن، شنیده می‌شود یکی از این دو فیلم هم، چندان تمایلی به اکران ندارد.