شهردار منطقه 16 تهران در جریان دیدار از فرهنگسرای بهمن از تکمیل سالن چند منظوره شهید آوینی تا پایان بهار سال جاری خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن اسدی شهردار منطقه 16 تهران با حضور در فرهنگسرای بهمن از روند تکمیلی پروژه سالن چند منظوره شهید آوینی فرهنگسرای بهمن بازدیدکرد.
پروژه شهیدآوینی فرهنگسرای بهمن در زمینی با مساحت ۳هزار و ۵۰۰ متر مربع در ساختمانی با ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع بنا دارای قابلیت‌هایی از جمله سالن چند منظوره بر پایه فعالیت موسیقایی با۳۵۰ مترمربع، وسعت سن و گنجایش یک هزار و ۵۴۲ نفر، بخشVIP، ساختمان اداری، گالری و نگارخانه، رستوران دو طبقه، اتاق های رختکن هنرمندان، اتاق‌های مجزای گریم از بهار سال ۹۰ آغاز شده و قرار است تا پایان بهار سال جاری به اتمام برسد.
در فرآیند طراحی فنی و مهندسی این پروژه به‌عنوان بزرگ‌ترین سالن موسیقی کشور که در ابتدا توسط مهندس سهرابی ارائه شد و محاسبات نهایی آن به همت نصرالله دیانت صورت گرفت، برای نخستین مرتبه در ساخت سازه‌های ساختمانی با حذف هشت ستون موجود به شیوه پل‌های معلق در طراحی سازه از سیستم فشاری به روش کششی و دوکی تغییر فرم داده است.