پرواز طوطی‌های ریو
قسمت دوم انیمیشن «ریو» با شکست دادن «کاپیتان آمریکا 2» در صدر جدول هفتگی پرفروش‌ترین‌های سینماهای جهان نشست.
به گزارش «ایسنا» انیمیشن «ریو ۲» توانست در رقابتی نزدیک با فیلم «کاپیتان آمریکا ۲» با رقم زدن فروش ۳/۶۲ میلیون دلاری در بیش از ۱۹ هزار سالن سینمای ۶۲ کشور جهان عنوان پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای جهان را از آن خود کند.
انیمیشن «ریو ۲» در اولین هفته نمایش خود در سینماهای چین با فروش ۱/۱۲ میلیون دلار در مکان دوم پرفروش‌ها قرار گرفت تا نسبت به فروش آغازین قسمت اول این انیمیشن در سال ۲۰۱۱ شاهد رشد ۱۵۰ درصدی باشد.
به گزارش اسکرین دیلی، همچنین این انیمیشن توانست با فروش هشت میلیون دلاری در سینماهای مکزیک نیز افزایش ۹۰ درصدی نسبت به قسمت اول این انیمیشن رقم بزند و پس از «عصر یخبندان ۳» و «عصر یخبندان ۴»‌، پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای مکزیک نام بگیرد.
«ریو ۲» در هفته‌ای که گذشت موفق به فروش ۶/۴ میلیون دلاری در فرانسه در هفته آغازین نمایش و همچنین فروش ۹/۲ میلیون دلاری در سینماهای انگلیس شد تا میزان فروش این انیمیشن در دومین هفته نمایش در این کشور به ۵/۱۱ میلیون دلار ارتقا یابد.
همچنین انیمیشن جدید محصول فاکس در سومین هفته نمایش خود در سینماهای برزیل نیز توانست مجموع فروش خود را به ۹/۱۸ میلیون دلار برساند.
فیلم «هتل بزرگ بوداپست» جدیدترین ساخته «وس اندرسون» نیز این هفته ۲/۷ میلیون دلار در ۲۳۸۸ سالن سینمای ۳۷ کشور جهان فروخت تا مجموع فروش خارجی خود را به ۳/۶۴ میلیون دلار ارتقا دهد. این فیلم در اولین هفته نمایش خود ۸/۱ میلیون دلار از ۱۰۸ سالن سینمای استرالیا و یک میلیون دلار نیز از ۱۸۶ سالن سینمای ایتالیا به دست آورد.
فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانی» نیز که در رقابتی نزدیک با انیمیشن «ریو ۲» در مکان دوم پرفروش‌ترین‌های این هفته سینمای جهان جای گرفت، از سینماهای ۵۴ کشور جهان موفق به کسب ۶/۶۰ میلیون دلار فروش شد تا مجموع فروش خارجی خود را به بیش از ۳۱۷ و مجموع فروش جهانی‌اش را به ۴۷۶ میلیون دلار افزایش دهد.
این فیلم ابر قهرمانی و تخیلی محصول کمپانی دیسنی توانست در هفته اول نمایش‌ در سینماهای برزیل با فروش ۹/۶ میلیون دلاری در صدر قرار بگیرد تا رکورد فروش آغازین فیلم‌هایی چون «مرد آهنی»، «ثور»، «مرد آهنی ۳» و همچنین قسمت اول «کاپیتان آمریکا» را در این کشور بشکند.
انیمیشن برنده اسکار «منجمد» نیز توانست مجموع فروش جهانی خود را به بیش از ۱/۱ میلیارد دلار ارتقا دهد تا مکان هشتم پرفروش‌ترین‌‌های تاریخ سینما را از فیلم «سقوط آسمانی» بگیرد.
فیلم «نوح» ساخته پرحاشیه و بحث انگیز «دارن آرونوفسکی» نیز این هفته فروش ۲/۳۶ میلیون دلاری در ۵۳ کشور جهان را رقم زد تا میزان فروش خارجی خود را به ۱۶۲ میلیون دلار برساند.