مراسم خداحافظی زرین کلک  در خانه سینما

جمعی از دوستان و همکاران نورالدین زرین کلک در مراسم خداحافظی این هنرمند که قصد مهاجرت از ایران را دارد، تاکید کردند که او هرجایی از دنیا باشد، آنجا قطعه‌ای از خاک ایران است. زرین‌کلک نیز با شوخی، از علت انتخاب نام آخرین کتابش «خر برفت و خر برفت و خر برفت» پرده برداشت. به گزارش «ایسنا»، تعدادی از همکاران و اعضای انجمن آسیفای ایران در خانه سینما گردهم آمدند تا با پدر انیمیشن ایران خداحافظی کنند.

در این جمع صمیمانه اکبر عالمی، منتقد هنری با اشاره به اینکه نورالدین زرین کلک در یکی از کلاس‌هایش می‌گفت هر ایرانی در هر گوشه ایران خطی بکشد بوی سرزمین مادری می‌دهد‌، خاطراتی از سال ۱۳۵۲ را که توسط دکتر زرین کلک دعوت به تدریس شد‌، یادآوری کرد و گفت: از آن زمان ۴۲ سال گذشته و دکتر زرین کلک هفت سال بر صندلی‌ ریاست آسیفای جهانی تکیه زد که این برای ما ایرانیان افتخار بزرگی است.

نورالدین زرین کلک هم در این مراسم در سخنان کوتاهی گفت: در این مدت خیلی‌ها به من اعتراض کردند که چرا می‌خواهی مهاجرت کنی و من جوابی نداشتم که بدهم، اما چند وقت پیش که محمدرضا لطفی، آهنگساز پیشکسوت فوت کرد فکر کردم چقدر خوب است که موقعی خداحافظی کنم که همه به من لبخند می‌زنند.

آیا این خوب بود که می‌آمدید زیر تابوت مرا می‌گرفتید و با اندوه از من خداحافظی می‌کردید، اما به جایش الان با لبخند از من جدا می‌شوید. در این مراسم همچنین رضا کیانیان، نظام‌الدین کیایی‌، فروغ میرطهماسب‌، احمد عربانی‌ و روانبخش صادقی به همراه تعداد دیگری از انجمن آسیفای ایران حضور داشتند و فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما، محمد سریر رئیس کانون موسیقیدانان خانه سینما و فرشته طائرپور تهیه‌کننده سینما نیز سخنرانی کردند.