سخنگوی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از پایان داوری این جشنواره خبرداد. علی آبان سخنگوی هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس پیرامون داوری این جشنواره و در پاسخ به اینکه آیا بازه زمانی خاصی برای سرایش آثار از سوی شاعران باید مراعات می‌شد و اشعار ارسال شده باید مربوط به سال‌های اخیر باشد، ابراز کرد: در بخش اشعار بازه زمانی سرایش اشعار مطرح نبود، اما در بخش کتاب، آثار باید مربوط به سال‌های ۹۱ و ۹۲ باشند تا در حیطه داوری قرار گیرند.

آبان به انتخاب ۱۰ نامزد پایانی در این مرحله اشاره و از انتخاب ۵ شعر در بخش اثر خبرداد و گفت: در گروه‌های سنتی، محاوره، آزاد (نیمایی و سپید)، کودک و نوجوان و بومی در هر بخش ۵ شاعر برتر انتخاب شده‌اند و مجموعا ۲۵ اثر برتر مشخص شده است.

وی به بخش کتاب هم اشاره داشت و تصریح کرد: داوری‌ها به پایان رسیده و در بخش کتاب نیز بین ۳ تا ۵ اثر معرفی می‌شود از این رو مجموعا جشنواره امسال حدود ۳۰برگزیده خواهد داشت.

در بخش سنتی علی‌اکبر آغاسیان، حامد ابراهیم پور، محبوبه بزم‌آرا، شیرین خسروی، صالح دروند، مجتبی صادقی، پانته‌آ صفایی، جلیل صفربیگی، رضا علی اکبری، مهدی فرخی، علی فردوسی، کیومرث مرادی، محمدحسین ملکیان، کبری موسوی و در بخش آزاد هم قربان بهاری، رسول پیره، مجید سعدآبادی، شراره کامرانی و لیلا کرد بچه نامزد دریافت جایزه هستند .