وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرآن را سند هویت و شناسنامه فرهنگی و اعتقادی ملت ایران دانست و گفت: اگر می‌خواهیم دچار افراط و تفریط نشویم، باید قرآن و اهل بیت(ع) را مبنا قرار دهیم. به گزارش «ایرنا»، علی جنتی عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد، برگزاری نمایشگاه قرآن را فرصتی ارزشمند برای ظهور همه استعدادها و ابتکارات قرآنی دانست. وی افزود: نمایشگاه قرآن که در میان کشورهای اسلامی بی‌نظیر است، افتخاری برای ما محسوب می‌شود و باید تلاش کنیم تا محیط‌های کاری و جامعه ما روز به روز با قرآن روشن‌تر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از قرآن به‌عنوان نسخه عدالت یاد کرد که انسان‌ها را به اندیشیدن و حرمت گذاشتن به اندیشه‌ها فرمان می‌دهد. به گفته پیامبر اعظم، قرآن سفره آداب خداوندی و کتابی است که زیبایی معنوی را به همراه دارد و جان‌های شیفته حقیقت را پروانه‌وار گرد خویش می‌آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از این مراسم که در تالار خلیج‌فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با حضور در مدفن شهدای گمنام در باغ موزه دفاع مقدس و پس از ادای احترام به مقام شهدای دفاع مقدس، بخش مکتوب بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن را باحضور شخصیت‌های فرهنگی و قرآنی افتتاح کرد.

بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از دیروز آغاز شد و تا ۲۳ تیرماه مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان و سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در باغ موزه دفاع مقدس از ساعت ۱۸ تا ۲۴ پذیرای جامعه قرآنی و علاقه‌مندان است.