فروش نوستالژی

مدیر پردیس «ملت» می‌گوید استقبال مردم از نمایش فیلم‌های خاطره‌انگیز ناصر تقوایی در هفته نخست ماه رمضان، بیشتر از یکسری از فیلم‌های روز روی پرده است. او همچنین می‌گوید برای ادامه نمایش فیلم‌های خاطره‌انگیز، حتی یک فیلم علی حاتمی در دسترس نیست و «پری» داریوش مهرجویی را هم هیچ‌کس ندارد! یک فیلم علی حاتمی هم در دسترس نیست

سیدهادی منبتی در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره هفته نمایش فیلم‌های داریوش مهرجویی در پردیس سینمایی «ملت» بیان کرد: قرار بود هفته فیلم آقای مهرجویی از شنبه آغاز شود، اما متاسفانه قراردادهای لازم آماده نشد و نمایش فیلم‌های ایشان از دیروز یکشنبه آغاز ‌شد. وی با ابراز تاسف از اینکه نسخه‌ای از فیلم‌های شاخص قدیمی سینمای ایران دردسترس نیست، گفت: نکته جالب توجه این است که ما برای نمایش فیلم‌های خاطره‌انگیز کارگردانان شاخص سینمای ایران که همگی پس از انقلاب اسلامی ساخته شده‌اند به شدت دچار مشکل هستیم. به‌عنوان مثال هرجا را که گشتیم، نسخه‌ای از فیلم «پری» که از آثار شاخص آقای مهرجویی است، پیدا نمی‌شود. حتی موسسه رسانه‌های تصویری که نسخه نمایش خانگی این فیلم را توزیع کرده، می‌گوید که حتی یک نسخه هم از آن برای خودش نگه نداشته است! مدیر پردیس سینمایی «ملت» افزود: «پری» تنها یک نمونه است که در حال حاضر امیدواریم با گفت‌وگویی که با آقای مهرجویی داشتیم، بتوانیم نسخه‌ای از فیلم را از ایشان بگیریم. البته یک نسخه‌ از بعضی فیلم‌ها مانند «مهمان مامان» در صدا و سیما موجود است. منبتی درباره فیلم‌های مرحوم علی حاتمی که قرار است هفته آینده در پردیس ملت به نمایش درآیند نیز توضیح داد: تا الان هرچه گشته‌ایم نتوانسته‌ایم آثار ایشان را بگیریم. در حال تلاشیم که ببینیم می‌توانیم کدام آثار ایشان را به‌دست بیاوریم. فعلا آدرس یکی از تهیه‌کنندگان را داده‌اند که ممکن است چند فیلم آقای حاتمی را داشته باشد که ایشان هم خارج از کشور هستند و نتوانسته‌ایم با او تماس برگزار کنیم. درهرصورت ما تمام تلاش‌مان را در این زمینه انجام خواهیم داد.

فروش فیلم‌های نوستالژیک با یک سالن قدیمی، بیشتر از بعضی‌ فیلم‌ها است

مدیر موسسه تصویر شهر همچنین در پاسخ به پرسشی درباره استقبال مردم از نمایش فیلم‌های خاطره‌انگیز در هفته اول (هفته فیلم‌های ناصر تقوایی) گفت: ما در یک هفته گذشته در پردیس سینمایی ملت، سالن وی‌آی‌پی را در تمام سانس‌ها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲ بامداد به نمایش سه فیلم خاطره‌انگیز آقای ناصر تقوایی اختصاص دادیم و شاهد استقبال خوب مردم از این فیلم‌ها بودیم که هم جای خوشحالی دارد و هم جای نگرانی.

وی ادامه داد: در تمام سانس‌ها، دو سوم سالن وی‌آی‌پی (سالن کوچک پردیس ملت) پر می‌شد و سانس‌های فوق‌العاده نمایش فیلم‌های خاطره‌انگیز هم سالن‌ کاملا پر بود. به همین دلیل هم ما فروش اینترنتی در نظر نگرفته بودیم؛ اما تلاش داریم که برای نمایش فیلم‌های آقای مهرجویی، بلیت دو ردیف آخر سالن را به صورت اینترنتی به فروش برسانیم. منبتی در ادامه سخنانش با بیان اینکه فضاسازی انجام شده برای نمایش فیلم‌های خاطره‌انگیز، برای مردم نوستالژیک است، اظهار کرد: ما دو طیف مخاطب در این نمایش‌ها داریم. طیف اول، افراد اهل سینما هستند و طیف دیگر افراد میانسالی هستند که این فیلم‌ها را قبلا دیده‌اند؛ اما مشاهده مجددشان روی پرده، برایشان نوعی تجدید خاطره است. ضمن آنکه ما تلاش کرده‌ایم بیرون سالن را با نگاتیو فضاسازی کنیم و حتی مانند قدیم، فروش مواد غذایی را در میان‌سانس‌ها داشته باشیم. همین‌ها نوعی نوستالژی را برای افراد میانسال به دنبال دارد و چنین فضایی برای جوان‌تر‌ها هم جذاب است.