سرانجام پس از حدود چهار سال بلاتکلیفی اکران فیلم «خانه پدری»، با پیشنهاد مدیر اجرایی گروه هنر و تجربه و موافقت کیانوش عیاری، این فیلم در آستانه اکران قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری مهر، عیاری چند روز پیش در گفت‌وگویی با بیان اینکه نشانه‌های بدی برای اکران «خانه‌پدری» نمی‌بیند و به نظر می‌آید شرایط اکران این فیلم فراهم شود، گفت: فیلم سینمایی «خانه پدری» بنا بر نظر شورای سیاست‌گذاری گروه «هنر و تجربه» دارای شاخص‌های هنر و تجربه بوده است و براساس این تشخیص من هم به عنوان کارگردان موافقت خود را برای اکران «خانه پدری» در این گروه سینمایی اعلام کردم تا همین فرصت حداقلی را از دست ندهم. عیاری در پاسخ به اینکه تا چه اندازه با دیدگاه سیاست‌گذاران کارگروه «هنر و تجربه » مبنی بر قرار گرفتن «خانه پدری» در این گروه سینمایی موافق است؟ بیان کرد: واقعیت این است که تنها دلیل موافقت من با چنین شیوه اکران بیات نشدن فیلمم بود چون اگر قرار باشد فیلم به درستی دیده شود حتی با اکران محدود و تعداد سینماهای اندک نیز دیده خواهد شد و در نهایت با اقبال مواجه می‌شود.

امیرحسین علم‌الهدی مدیراجرایی و دبیر شورای سیاست‌گذاری گروه «هنر و تجربه» هم در این باره گفت: ما درخواست داده‌ایم که با توجه به آسیب‌شناسی اجتماعی که فیلم «خانه پدری» دارد، این فیلم به صورت محدود و مشروط به تعیین محدودیت سنی در گروه هنر و تجربه اکران شود.

علم‌الهدی البته برای اینکه باب نمایش فیلم‌های در محاق مانده در گروه هنر و تجربه باز نشود، بر این نکته هم تاکید کرد که گروه «هنر و تجربه» قرار نیست مسائل فیلم‌هایی که پشت اکران مانده‌اند یا فیلم‌های توقیفی را حل کند!