نمایش «۹۱۹۱۳» به کارگردانی آیدین الفت که تجربه متفاوت در زمینه فضای صوتی نمایش است با حضور صداپیشگانی چون مسعود رایگان، رویا تیموریان‌، باران کوثری و... به صحنه می‌رود. به گزارش « ایسنا»، الفت درباره این اثر نمایشی گفت: «۹۱۹۱۳» در فضای سور رئال روایتگر فرد زندانی است که دوران محکومیت خود را سپری می‌کند و درگیر یکسری ماجراها می‌شود. این کارگردان، نمایش «۹۱۹۱۳» را تجربه جدید و متفاوت درزمینه استفاده از سیستم صوتی در تئاتر ایران و دنیا برشمرد و ادامه داد: برای این نمایش از سیستم صوتی فراگیر استفاده شده است، به‌گونه‌ای که ۳۰ بلندگو در سالن مجهز شده است.

الفت با بیان اینکه صدای بازیگران به‌صورت ضبط شده در نمایش به‌کار می‌رود درباره حضور هنرمندانی چون مسعود رایگان،‌ رویا تیموریان، کامبیز دیرباز و... گفت: حدود ۲ سال بود که به‌دنبال اجرا در تالار حافظ بودم به این دلیل که نیاز به ارتفاع ۵ متر داشتیم و این سالن تنها سالن مناسب بود. در این اثر نمایشی که از ۱۱ شهریورماه ساعت ۳۰/۱۸ در تالار حافظ آغاز می‌شود، سینا کرمی به‌عنوان بازیگر حضور دارد.

همچنین مسعود رایگان‌، رویا تیموریان‌، پیام دهکردی‌، باران کوثری‌، احمد مهرانفر‌، کامبیز دیرباز‌، هوتن شکیبا و سیامک‌ صفری به‌عنوان صداپیشه حضور دارند و در کنار آنها هنرمندان جوانی ازجمله پدارم انصاری‌، مریم نجفی‌، بهاره صدری‌، خشایار خلیل خانی،‌ فرهاد رادمان و... همکاری دارند.