انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران طی پیامی موفقیت فیلم «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد را در جشنواره ونیز به وی و همکار فیلم‌نامه نویسش تبریک گفت. نمایش «آنتیگونه» نوشته سوفوکل و کارگردانی مشترک نیکول بیوتلر و اولریکه کواید از کشور هلند در جشنواره نمایش عروسکی اجرا می‌شود.

جشن فیلم مستند از مجموعه جشن‌های خانه سینما امروز درخانه سینما برگزار می‌شود، اما بخش بزرگداشت‌ها در این جشن حذف شده است. قرار بود امسال از حمید سهیلی و مرتضی رزاق‌کریمی تقدیر شود؛ اما برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کمک به صندوق بیمه بیکاری، این بخش‌ حذف شد.

وحید آقاپور نمایش «شن» را با همراهی گروهی از بازیگران جوان در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌برد. این هنرمند فضای نمایش را مردانه توصیف کرد و افزود: مکان اصلی نمایش در یک آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان می‌گذرد که به‌دلیل پاره‌ای حساسیت‌ها یکی از ناشناخته‌ترین زمینه‌های شناختی ما درباره جانبازان محسوب می‌شود و امکان نزدیک شدن به آنها کم بوده است.

فیلم کوتاه «یه روز خوب» به تهیه‌کنندگی حوزه هنری کودک و نوجوان، موفق به راهیابی به هفتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی «سان فرانسیسکو» و هشتمین جشنواره «پروین اعتصامی» شد.

شهر نیویورک آمریکا میزبان جشنواره فیلم غزه با حضور فیلم‌هایی درباره حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و مصائب مردم این منطقه شد.

فیلم کوتاه «صدای زندگی» به کارگردانی فرهاد آییش در جشنواره همراه تهران اکران می‌شود. فرهاد آییش در این فیلم به موضوعات زندگی روزمره‌اش می‌پردازد و با صدای خود روایتی از زندگی را روی فیلم می‌خواند.

نوازندگان ساز سنتور در رده‌های سنتی مختلف و شرکت‌کنندگان بخش آواز در سومین روز هشتمین دوره جشنواره موسیقی جوان به رقابت پرداختند.