مسعود کرامتی کارگردان «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» اعلام کرد که تصویربرداری این مجموعه به‌دلیل تغییر دیدگاه مدیران جدید شبکه چهار نسبت به مسوولان قبل، متوقف شده است! پس از معرفی فیلم «چند مترمکعب عشق» به‌عنوان نماینده افغانستان به اسکار، این فیلم مهرماه در دو جشنواره «شیکاگو» در آمریکا و «پوسان» در کره‌جنوبی نمایش داده خواهد شد.

نمایش «مرگ فروشنده» به کارگردانی نادر برهانی‌مرند که پیش از این قرار بود هفته اول مهرماه در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه برود با تاخیر اجرا می شود و از نیمه دوم آبان ماه در این تالار به صحنه خواهد رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی از توجه‌ ویژه دولت به مراحل درمانی «غلامعلی پورعطایی» دوتارنواز خبر داد.

فیلم‌های «مامی» به کارگردانی زیویر دولان محصول کشور کانادا و «قدمی درون تاریکی» به کارگردانی میلوسلاو لوتر از کشور اسلواکی برای شرکت در بخش فیلم خارجی زبان اسکار انتخاب شده‌اند.

کارگردان فیلم سینمایی «ضد گلوله» به پخش نسخه سانسور شده فیلمش از شبکه سه سیما انتقاد کرد و گفت چطور این فیلم با ممیزی کمتری پیش از این از شبکه دو روی آنتن رفت ولی برای شبکه دیگری باید ممیزی جدیدی اعمال شود.

هنرمند مجسمه ساز آلمانی که در ششمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی تهران شرکت کرده معتقد است اثر او نیاز به شنیده‌شدن دارد و به همین منظور باید در محیط ساکت نصب شود، او همچنین آرزو دارد که مجسمه‌هایش را در مناطق مسکونی کویری ایران به نمایش بگذارد.

محمدرضا بایرامی از پایان تالیف تازه‌ترین رمان خود با عنوان «خط تماس» خبر داد.

نمایش «گنگ خواب دیده» به نویسندگی و کارگردانی آتیلا پسیانی؛ از ۶ مهرماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

بزرگداشت تاریخ‌نگار برجسته و استاد دانشگاه تهران، مرحوم دکتر محمدابراهیم باستانی‌پاریزی، روز دوشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۳ در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

بهمن مفید بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران زنگ افتتاح نمایش «ترا» به کارگردانی و نویسندگی معین صنعتـگر و محمدمهدی احدی را در تاریخ ۳۰ شهریور به صدا در آورد. این نمایش تا بیستم مهرماه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی هر روز ساعت ۱۸ به روی صحنه خواهد رفت.