مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ با اشاره به امضای توافق‌نامه میان ایران و تونس برای همکاری و تبادل هنر و هنرمندان موسیقی دو کشور از علاقه تونسی‌ها برای حضور موسیقی‌دانان سنتی ایرانی به‌ویژه شهرام ناظری در کشورشان سخن گفت. کنسرت «نغمه‌های مرکب» به آهنگسازی سعید نایب محمدی، اول و دوم آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. از این نوازنده و آهنگساز، قبلا آلبوم‌های «ریتاروم»، ‌«فیه مافیه»، ‌«قول وغزل»و«نظم ونثر» منتشرشده است. همچنین نایب‌محمدی اقدام به گردآوری و معرفی آثار استادان بزرگ عودنوازی ترک و عرب کرده است که در سال ۹۱ توسط موسسه ماهورو تحت عنوان «استادان بزرگ عودنوازی» منتشر شد.

مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره از جشنواره فیلم سائوپائولو با حضور فیلم‌هایی از سینمای ایران برگزار شد و از سوی دیگر ۲۴ مهرماه فیلم «انارهای نارس» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی به عنوان فیلم افتتاحیه این جشنواره برای منتقدان اکران شد.

حبیب ایل‌بیگی دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره دلایل کم شدن تعداد فیلم‌های ایرانی در بخش بین‌الملل جشنواره نسبت به سال‌های قبل عنوان کرد: طبق استاندارد جهانی تعداد فیلم‌های کشور میزبان در بخش بین‌الملل می‌تواند حداکثر یک سوم از کل تعداد آثار این بخش از جشنواره باشد و ما امسال این قاعده را کاملا رعایت کردیم.