واکنش‌ها به خبر  «جمع‌آوری کتاب شهید همت»

پس از انتشار خبری مبنی بر جمع‌آوری کتاب «همت» از بازار نشر، محمد عزیزی، نگارنده این اثر به «ایبنا» گفت: هنوز این خبر تایید نشده است و اطلاعی از این موضوع ندارم. عزیزی در پاسخ به این سوال که آیا این کتاب پیش از انتشار در اختیار خانواده همت قرار نگرفته بود، گفت: «زندگینامه داستانی شهید همت» را برای تایید در اختیار پسر ایشان قرار دادم؛ اما ظاهرا همسر شهید همت این اثر را پیش از انتشار مطالعه نکرده بود و اثر داستانی‌ام با تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

علی شجاعی صائین، مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی درباره جمع‌آوری «زندگینامه داستانی شهید همت» گفت: هنوز این خبر تایید نشده و اگر هم این اتفاق افتاده باشد، از سوی این اداره نبوده است. در واقع ناشر و نویسنده کتاب این موضوع را با ما در میان نگذاشته است. وی در پاسخ به این سوال که آیا قانونی برای تایید آثار منتشر شده از سوی خانواده فرماندهان دوران دفاع مقدس پیش از انتشار وجود ندارد، گفت: این نخستین موردی است که درباره انتشار آن اعلام نارضایتی شده است که می‌کوشیم در چاپ بعدی رضایت خانواده شهید همت حاصل شود.

چاپ نخست «زندگینامه داستانی شهید محمد‌ابراهیم همت» را انتشارات روزگار با همکاری انتشارات پلاک هشت، اول بهمن ۱۳۹۲ منتشر کرده بود.