دنیای اقتصاد: شرکت‌های تکنولوژی واقع در سیلیکون ولی همیشه به خاطر امکانات و تسهیلاتی که در اختیار کارمندانشان قرار می‌دهند، جالب توجه هستند و شاید همین امکانات یکی از مهم‌ترین عوامل جذب فارغ التحصیلان و افراد با تجربه و حرفه‌ای برای کار در این شرکت‌ها باشند. رستوران‌ها و کافه‌های واقع در دفاتر مرکزی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در سیلیکون ولی معمولا جذاب‌ترین بخش این شرکت‌ها از نگاه بیرونی و البته کارمندانشان هستند که با سرو وعده‌های غذایی متنوع و رایگان در تمام روز می‌توانند محیطی خوب برای رفع خستگی روزانه کارمندان این شرکت‌ها و بازیابی انرژی آنها باشند.
درست به همین دلیل هم هست که مجله بیزینس اینسایدر با همکاری وب‌سایت معروف Foursquare که به کمک کاربرانش به بررسی و تحلیل رستوران‌ها، کافه‌ها و مکان‌های مختلف می‌پردازد، فهرستی از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های واقع در شرکت‌های تکنولوژی را منتشر کرده است که مشتریان بیشترین رضایت را از آنها دارند.
برای امتیازدهی و تحلیل این رستوران‌ها و کافه‌ها تیم تحلیل اطلاعات Foursquare الگوریتمی را تعیین کرده است که بر اساس آن یک «امتیاز تمایل» را محاسبه می‌کند. این امتیاز نشان می‌دهد که یک کافه تریا یا رستوران چند لایک دریافت کرده یا از میان راهنمایی‌هایی نوشته شده برای آنها چند تا مثبت و چند تا منفی هستند. جالب است بدانید که کافه تریای Fat Denny خود شرکت Foursquare از این بررسی کاملا حذف شده است. این فهرست به ترتیب عبارتند از:
Philz Coffee در فیس‌بوک: این کافه تریا آنقدر در دنیای تکنولوژی محبوب است که به آن کافی‌شاپ غیررسمی سیلیکون ولی هم می‌گویند. گویا این کافه تریا به دستور مستقیم مدیرعامل فیس‌بوک یعنی شخص مارک زوکربرگ راه‌اندازی شده است. یکی از کارمندان این شرکت درباره Philz Coffee در Foursquare نوشته است: «بهترین راه برای شروع یک روز. این کافه کارمندان بسیار خوش برخوردی دارد.»
Caffè Macs در اپل: این کافه، کافی‌شاپ اصلی دفتر مرکزی اپل است. از پیتزای صبحانه گرفته تا برگرهای مخصوص با نودل؛ اینجا تنوع زیادی در وعده‌های غذایی وجود دارد. یکی از کارمندان شرکت اپل در این مورد در Foursquare نوشته است: «اگر خوش‌شانس باشی، گاه ممکن است اینجا جانی آیو یا تیم کوک را هم ببینی.»
Harvest در فیس‌بوک: اینجا در واقع سالاد بار فیس‌بوک است که به‌خاطر عرضه خوراکی‌های سالم شناخته می‌شود. یکی از کارمندان شرکت فیس‌بوک درباره این سالاد بار در Foursquare نوشته است: «سوپ گوجه و فلفل هالاپینو واقعا عالی است. این سوپ اینجا حسابی پرطرفدار است.»
Slice Cafe در گوگل: کارمندان گوگل عاشق خوردن وعده‌های کوچک و سالم در این کافه هستند که به‌خاطر اسموتی‌های خوشمزه‌اش شناخته می‌شود. بر اساس راهنمایی‌هایی که کارمندان گوگل درباره این کافه در Foursquare نوشته‌اند، اسموتی «گوگلی بلوبری» در این کافه بیشترین طرفدار را در میان مشتریانش که کارمندان گوگل هستند، دارد.
Cafe Baadal در گوگل: یکی از جدیدترین کافه‌های گوگل که در واقع رستورانی هندی با خوراکی‌هایی مطابق طبع افراد است. این رستوران هندی گارسون‌های خوش‌برخوردی دارد که می‌توانند دقایق زیادی برای تایید نهایی سفارش مشتریان منتظر بمانند، در حالی که مشتریان روی صندلی‌های بزرگ و راحت مخملی نشسته و مشغول یافتن غذای مناسب با طبع بدنی خودشان هستند. یکی از کارمندان گوگل درباره این کافه رستوران هندی در Foursquare نوشته است: «شاید عجیب و حتی در مقایسه با استانداردهای گوگل مسخره به نظر برسد، اما اینجا یک رستوران هندی است که فیلم‌های بالیوودی در آن نمایش داده می‌شود و غذاهای بسیار خوشمزه و متفاوتی سرو می‌کند.»
Redwest F در مایکروسافت: از ماهی سالمون و سوشی گرفته تا استیک‌هایی با پنیر فیلادلفیا؛ این کافه تریا در مقر مرکزی شرکت مایکروسافت در ردموند غذاهای متنوعی سرو می‌کند. این کافه همچنین منوی صبحانه هم دارد که هم ارزان‌قیمت بوده و هم البته خوشمزه. یکی از کارمندان مایکروسافت در این مورد در Foursquare نوشته است: «کارمندان این کافه به طرز بسیار جالبی همیشه شاد و خندان هستند.»
Epic Cafe در فیس‌بوک: بزرگ‌ترین کافه در میان ۱۱ کافه‌تریای دفتر مرکزی شرکت فیس‌بوک که حسابی هم در میان کارمندان این شرکت محبوب است. بر اساس راهنمایی‌ها و نظراتی که کارمندان این شرکت درباره این کافه روی Foursquare نوشته‌اند، این کافه بهترین قهوه اسپرسو و شیرینی‌ها را در میان دیگر کافه‌های فیس‌بوک سرو می‌کند.
Caffè Macs - Results Way در اپل: این کافه در دفتر مرکزی اپل به خاطر خوراکی‌های سالم و با کیفیت و البته ارزان‌قیمتش شناخته می‌شود. گویا وعده‌های صبحانه در این کافه بیشترین طرفدار را دارد و نکته جالب اینکه در این کافه همیشه سیب‌ها به صورت رایگان به مشتریان داده می‌شود.
InCafe در LinkedIn: کارمندان شرکت LinkedIn عاشق وعده‌های هفتگی خاصی هستند که در این کافه تریا سرو می‌شود. یکی از کارمندان این شرکت درباره این کافه در Foursquare نوشته است: «فکر نمی‌کنم تا حالا غذایی به خوبی چیزی که در اینجا خوردم، خورده باشم. غذاهایی که در این کافه سرو می‌شود، کاملا و به شیوه‌ای خاص پخته می‌شوند.»
Tetsuwan Atom Cafe در گوگل: کارمندان گوگل می‌توانند از وعده‌های غذایی کوچک و سوشی در این کافه تریا لذت ببرند. یکی از وعده‌های غذایی محبوب و پرطرفدار در این کافه غذایی ژاپنی است که شامل میسو (سسی از دانه‌های سویا، جو و برنج تخمیر شده)، گوشت خوک، قارچ، پنیر فیلادلفیا، جلبک دریایی و کیمچی (یک غذای کره‌ای معروف با ترکیب نودل و سبزیجات) است. یکی از کارمندان گوگل درباره این کافه در Foursquare نوشته است: «این کافه در واقع یک مکان مخفی برای تیمی بود که روی سیستم عامل اندروید کار می‌کردند، اما حالا درهای این کافه به روی تمام کارمندان گوگل باز است.»0

بهترین رستوران‌ها در شرکت‌های تکنولوژی