سفر نویسندگان و هنرمندان ایرانی به هیروشیما

جمعی از نویسندگان و هنرمندان ایرانی در سالروز حمله اتمی آمریکا به شهر هیروشیما به این شهر سفر و با فعالان صلح دیدار و گفت‌وگو کردند.به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از نویسندگان و هنرمندان ایرانی در سالروز حمله اتمی آمریکا به شهر هیروشیما به این شهر سفر و با فعالان صلح دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این سفر از نسخه ژاپنی کتاب «سفر به روایت سرفه‌ها» تالیف حمید حسام در جزیره اسرارآمیز در نزدیکی هیروشیما با حضور جمعی از مردم محلی، گلعلی بابایی و خانم دکتر یوشی کوتی رونمایی شد. این جزیره محل مخفی و محرمانه کارخانه‌های ساخت سلاح‌های شیمیایی ژاپن از قرن نوزدهم تا پایان جنگ دوم جهانی بوده، جزیره‌ای که به‌دلیل سری بودن، تا زمان اشغال در نقشه‌های ژاپن وجود خارجی نداشت.

این رونمایی در موزه سلاح‌های شیمیایی این جزیره صورت گرفت.همچنین دانشجویان ژاپنی در ابتکاری جالب کوکو سیب زمینی به سبک ایرانی درست کردند.گروه نویسندگان، هنرمندان و جانبازان ایرانی همچنین در مراسم هفتادمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما شرکت کردند.

محمد علی طالبی، رخشان بنی اعتماد، محمد باشه آهنگر، سید رضا میرکریمی، گلعلی بابایی، حبیب احمدزاده و جانباز شیمیایی جناب روستاپور و تعدادی از جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران در این سفر حاضر بودند.