بیداری جنگ ستارگان

گروه فرهنگ وهنر: وقتی خبر قسمت جدیدی از فیلمی که پیش از این خاطره‌ساز بوده است به گوش می‌رسد، همه منتظر می‌مانند تا ببینند خاطره‌شان به همان قوت قبل به کارش ادامه می‌دهد یا اینکه آن خاطره خوب را دیگر باید برای زمان ماضی به حساب آورد. در این مورد به‌خصوص هجوم کسانی که بلیت‌های قسمت جدید «جنگ ستارگان»را پیش خرید کرده‌اند، نشان می‌دهد سینما هنوز می‌تواند با خاطره‌هایی که ساخته است به راهش ادامه دهد. البته اتفاق عجیب و منحصربه‌فردی در اینجا رخ داده و هجوم هواداران «جنگ ستارگان» برای پیش‌خرید آنلاین بلیت برخی سایت‌های فروش بلیت را از کار انداخته است.

به گزارش خبر آنلاین به نقل از رویترز، براساس آمار منتشر شده از سوی توییتر پس از پخش تریلر تازه «جنگ ستارگان» در میانه پخش مسابقه لیگ ملی فوتبال آمریکایی، بلافاصله در هر دقیقه ۱۷ هزار توییت با این موضوع ثبت شده است. این تریلر در ۲۰ دقیقه نخست نمایش بیش از ۲۲۰ هزار بار در وب‌سایت یوتیوب دیده شد. همزمان با انتشار این تریلر پیش‌فروش بلیت‌های این فیلم در آمریکا آغاز شد که با استقبال هواداران دو آتشه «جنگ ستارگان» روبه‌رو شد. برای نمونه در اثر تقاضای بالای پیش خرید بلیت وب‌سایت فروش بلیت فاندانگو به صورت موقت از کار افتاد.

در تریلر منتشر شده بازیگران قدیمی این فیلم چون هریسون فورد و کری فیشر در کنار بازیگران تازه‌ای چون دیزی ریدلی دیده می‌شوند. پیش از انتشار تریلر فیلم، جی‌جی آبرامز کارگردان قسمت تازه «جنگ ستارگان» تصویر نوشته‌ای را توییت کرد که روی آن نوشته بود: «بی‌صبرانه منتظرم که تریلر را با شما به اشتراک بگذارم. اهمیتی ندارد از چه نژادی هستید، امیدوارم تریلر فیلم را دوست داشته باشید.»

پیش‌بینی می‌شود که «جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» تبدیل به یکی از پرفروش‌های تاریخ سینما شود. بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها این فیلم فروشی بیش از ۲ میلیارد دلار در سراسر جهان خواهد داشت. خالق سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» جرج لوکاس است. از سال ۱۹۷۷ تا کنون شش قسمت از این سری فیلم‌ها در سینماهای جهان به نمایش درآمده و بیش از ۴/ ۴ میلیارد دلار فروخته است. «نیرو برمی‌خیزد» به عنوان هفتمین فیلم از سری فیلم‌های «جنگ ستارگان»، نخستین فیلم از سه قسمتی است که قرار است از سوی شرکت فیلم‌سازی دیزنی ساخته شوند. شرکت دیزنی سال ۲۰۱۲ لوکاس فیلم را به قیمت ۰۵/ ۴ میلیارد دلار خریداری کرد. همچنین آنا در گزارش‌های دیگری افزوده است: تریلر تازه‌ هفتمین فیلم مجموعه «جنگ‌ ستارگان» که رکورد پیش‌فروش بلیت را در فاصله بیش از دو ماه مانده به اکران فیلم شکسته است، منتشر شد.

تازه‌ترین تریلر فیلم «جنگ‌ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» روز دوشنبه در فضای مجازی منتشر شد که جنبه‌های تازه‌ای از رویکرد کارگردان تازه به این فرانشیز سینمایی ۳۸ ساله را به نمایش گذاشته است. به گزارش هالیوود ریپورتر، میزان پیش‌فروش بلیت سینمایی این فیلم که قرار است در روز کریسمس (۴ دی) به اکران برسد فقط در بریتانیا به ۴۵ هزار بلیت در مدت ۲۴ ساعت رسید. این رقم در ۲۴ ساعت گذشته در آلمان ۶ هزار بلیت بود و در لهستان در هر دو ثانیه یک بلیت به‌صورت آنلاین فروخته شده است.

در فیلم «جنگ‌ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» بازیگران اولین فیلم مجموعه محصول سال ۱۹۷۷ که حالا ۳۷ سال پیرتر شده‌اند، حضور دارند: هریسون فورد در نقش هان سولو، کری فیشر در نقش شاهزاده خانم لیا و مارک همیل در نقش لوک اسکای واکر. ماکس فون سیدو، جان بویگا، بیلی لورد، دُمنال گلیسن، اندی سرکیس، لوپیتا نیونگو، دیزی ریدلی، گوِندولین کریستی و سایمون پگ از دیگر بازیگران این فیلم هستند. داستان این فیلم در سال‌های پس از «جنگ ستارگان: اپیزود ششم- بازگشت جِدای» (محصول ۱۹۸۳) اتفاق می‌افتد.

«جنگ‌ ستارگان» اولین فیلم مجموعه که سال‌ها بعد اپیزود چهارم نام گرفت، در سال ۱۹۷۷ با فیلمنامه جورج لوکاس و به کارگردانی خود وی ساخته شد. دو فیلم بعدی لوکاس در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۳ تولید شد. لوکاس در سال ۱۹۹۹ فیلم «جنگ‌ ستارگان: تهدید شبح» را ساخت که چون داستان آن پیش از همه فیلم‌های این مجموعه اتفاق می‌افتاد و به سرآغاز داستان و شخصیت‌ها می‌پرداخت، اپیزود ۱ نام گرفت. وی در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ اپیزودهای دوم و سوم این مجموعه را نوشت و کارگردانی کرد.