صبح دیروز نشست مطبوعاتی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این نشست، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد از افتتاح نمایشگاه مطبوعات با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه خبر داد و گفت: این نمایشگاه از شنبه ۱۶ آبان به مدت یک هفته در محل مصلای تهران برگزار خواهد شد. حسین انتظامی از حضور صنایع مرتبط با رسانه مثل صنایع چاپ و کاغذ و توزیع و صنایع انفورماتیک در نمایشگاه امسال خبر داد و حضور آنها در نمایشگاه را عامل تعامل و هم افزایی قلمداد کرد. او از این نمایشگاه به‌عنوان مهم‌ترین رویداد رسانه‌ای کشور یاد کرد و گفت: این تجمع سالانه رسانه‌ها با کمک و همراهی خود رسانه‌ها و تشکل‌های صنفی، طراحی و برگزار خواهد شد و شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه که متشکل از تشکیلات صنفی- مدیریتی مطبوعات است، از ماه‌ها پیش برای برگزاری نمایشگاه تلاش کرده‌اند.معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، جانمایی الکترونیک نمایشگاه امسال را در راستای حرکت در بستر دولت الکترونیک دانست و گفت:

این روند به عدالت، تکریم و تسریع و تسهیل امور منجر می‌شود.وی شیوه تقسیم بندی نمایشگاه امسال را «شیوه موضوعی» عنوان کرد و گفت: امسال مانند سال گذشته این تقسیم بندی را خواهیم داشت. البته روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و موسسات مطبوعاتی و نشریات استانی به لحاظ شکل‌شان در این تقسیم‌بندی قرار نخواهند گرفت.به گفته انتظامی، گروه دین و اندیشه با ۲۷ شرکت‌‌کننده، گروه فرهنگی با ۵۷ شرکت‌کننده، گروه سیاسی-اقتصادی با ۷۹ شرکت‌کننده، گروه آموزشی- تخصصی با ۷۱ شرکت کننده، گروه عمومی وخانواده با ۴۴ شرکت کننده و کودک و نوجوان با هفت شرکت کننده در گروه‌های مختلف نمایشگاه امسال ثبت نام کرده‌اند. علاوه بر این ۳۳ نشریه محلی در نمایشگاه حضور دارند.