ایده دولت برای حفظ آثار نمایشی ارزشمند

حسین مسافر آستانه از جزئیات یک طرح سینمایی پرده برداشت و تاکید کرد که ایده این طرح با عنوان «سینمایش» برای حفظ آثار نمایشی طراحی شده که در کیفیتی بین‏المللی خلق شده‏اند.

به گزارش «ایلنا» وی گفت: همه چیز فعلا در حد یک ایده اولیه است که به‌زودی بخش مطالعاتی آن آغاز می‏شود و ما بعد از سنجیدن جوانب گوناگون طرح آن را اجرایی خواهیم کرد.وی افزود:‏ یکی از تهیه‏کنندگان شناخته شده سینمای ایران نیز در ارتباط با این طرح پیش‏قدم شده و من بسیار خوشحالم بعد از مدت‏ها مسوول پیگیری یکی از مهم‌ترین‏ طرح‌هایی شده‏ام که سال‏ها در ذهن داشتم.مسافر آستانه که تجربه سال‏ها مدیریت در عرصه هنرهای نمایشی را در کارنامه دارد، تصریح کرد:

قرار است شرایطی به‌وجود آید که آن گروه از آثار نمایشی و متن‏های باکیفیت ایرانی و خارجی که در سطح قابل عرضه بین‏المللی هستند، فیلمبرداری شده و در اختیار علاقه‏مندان قرار بگیرد. اما تاکید می‏کنم این فیلمبرداری با آنچه در گذشته تجربه شده متفاوت است و ویژگی‏هایی دارد که به سینما بیشتر از تله تئاتر و فیلم تئاتر نزدیک می‏شود. همان‌طور که از عنوان طرح برمی‏آید به نوعی می‏توان گفت با گونه‏ای جدید از سینما مواجه خواهیم شد.