اتمام یک میهمانی چند میلیون دلاری در موزه هنرهای معاصر

با به پایان رسیدن نمایشگاه «ذهنیت ملموس» در موزه هنرهای معاصر، آثار ۲۳ هنرمند جریان‌ساز معاصر یک‌بار دیگر به گنجینه بازگردانده شدند و فرصت دیدن آنها تا زمانی نامعلوم به پایان رسید، معلوم نیست علاقه‌مندان به آثار هنری دوباره چه زمانی بتوانند آنها را روی دیوار ببینند.


به گزارش «ایسنا»، 24 شهریورماه 1394 موزه هنرهای معاصر نمایشگاهی را شامل آثار 23 هنرمند مطرح و جریان‌ساز دنیا در چهار جریان هنری معاصر اکسپرسیونیسم انتزاعی، تاشیسم، انتزاع پسانقاشانه و انتزاع تغزلی برگزار کرد که تا 15 آبان‌ماه ادامه داشت. این آثار سال‌ها است که به‌عنوان بخش کوچکی از گنجینه پربار موزه هنرهای معاصر در اختیار این مکان هنری هستند؛ اما معمولا امکانی برای نمایش عمومی آنها فراهم نمی‌شود.


از همان روز افتتاحیه نمایشگاه، علاقه‌مندان به هنر و دانشجویان برای دیدن آثار گران‌قیمت هنرمندان جریان‌ساز دنیا به موزه هنرهای معاصر رفتند و از این نمایشگاه دیدن کردند. آنها نظرات و تجربه‌های خود را از دیدن بخشی از گنجینه موزه در شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی به اشتراک گذاشتند و دیگران را به دیدن این آثار ترغیب کردند.موزه هنرهای معاصر تهران با وجود داشتن گنجینه‌ای بزرگ شامل آثار هنرمندان مطرح دنیا، نمایشگاه ثابتی برای این آثار ندارد و در مقاطع زمانی مختلف، بخشی از آثار را برای بازدید عموم از مخازن موزه خارج می‌کند.رویکرد موزه هنرهای معاصر در سال‌های گذشته، میزبانی از نمایشگاه‌های برخی هنرمندان بوده است. نمایشگاه‌هایی با مدت زمان محدود که مجموعه‌ای از آثار یک هنرمند معاصر در آنها به‌نمایش گذاشته می‌شود. این مکان یکی از ارزشمندترین گنجینه‌های هنری را در اختیار دارد. به علاوه، در میان آثار این گنجینه، تابلوهایی هستند که میلیون‌ها دلار ارزش دارند و جزو آثار مهم هنری دنیا به‌شمار می‌روند.