سفر عموهای فیتیله‌ای به آذربایجان

برنامه‌ «شما و سیما» پنج‌شنبه شب به بررسی مسائلی که پس از پخش یکی از آیتم‌های برنامه «فیتیله» پیش آمد، پرداخت. علی فروتن در این برنامه که به بررسی چرایی رخ دادن اشتباه در یکی از آیتم‌های فیتیله پرداخت اعلام کرد به زودی در آذربایجان برنامه اجرا خواهد کرد.به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛‌ در این برنامه محمد آقایی تهیه‌کننده‌ این برنامه در بخشی از سخنانش درباره‌ اشتباهی که در این برنامه رخ داده است، این‌گونه توضیح داد:«بازیگری که تجربه برنامه زنده را دارد چون می‌داند فیلتر مونتاژ و نگاه تهیه‌کننده برنامه بعد از بازی او قرار دارد، طبیعتا اختیار بیشتری دارد و سعی‌ می‌کند تمام پتانسیل‌ها و قابلیت‌هایش را به‌کار بگیرد. این اشتباه اتفاق افتاد.

یک واژه‌ای در کنار لهجه‌ای ادا شد که ترکیب این دو با هم اشتباه تعبیر شد.»در ادامه محمد مسلمی با تاکید بر این موضوع که مخاطبان این برنامه کودکان هستند، گفت: «وقتی می‌گوییم به نام خداوند بخشنده آیا واقعا در دین ما بخشش وجود ندارد؟ این خطر نه برای ما که برای بچه‌های ما وجود دارد. این مساله را بزرگ‌ترها جریان‌سازی می‌کنند. یکسری هم که دوست دارند به اقوام، نظام و سازمان لطمه بزنند این جوسازی‌ها را ایجاد می‌کنند که بتوانند استفاده خودشان را از این جریان بکنند.

در صورتی که وجود اقوام در برنامه ما یعنی اتحاد.»در ادامه‌ این برنامه محمد آقایی تهیه‌کننده، مسوولیت حرفه‌ای این اتفاق را به گردن گرفت و گفت: «برای تعظیم به آذربایجان لازم نیست که من حتما آذری باشم. آذربایجان بخش عمده‌ای از فرهنگ من را شامل می‌شود و من در تمام زندگیم همیشه به این موضوع توجه کرده‌ام و از اتفاقی که افتاده متاسفم. مسوولیت حرفه‌ای این اتفاق متوجه بنده به‌عنوان تهیه‌کننده است. هرچند بعد از تهیه‌کننده ناظر پخش هم حضور دارد. اما این مساله از دید این عزیزان نیز مخفی مانده است. ناظران پخش شبکه دو سیما، مدیر پخش و قائم‌مقام پخش آدم‌های حرفه‌ای هستند. من از اشتباهی که اتفاق افتاده متاسف هستم.»مسلمی بعد از سخنان آقایی ادامه داد: «ما را نقد کنید، اشتباهمان را می‌پذیریم. اما این‌طور نباشد که چشممان را به خوبی‌ها ببندیم و بدی را بزرگ کنیم که بتوانیم به اهداف خودمان برسیم.»