به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، دو ماه از فصل طلایی نقل و انتقال ملکی سپری شده و اگر بنا بود دمای معاملات مسکن بالاتر از بهار برود، تاکنون باید نشانه‌‌‌هایی از آن دریافت می‌‌‌شد. اما سایه رکود تقریبا در همه مناطق بیست و دوگانه شهر تهران سنگینی می‌کند و نه تنها آمار معاملات قطعی بسیار محدود است، بلکه حتی آمار مراجعات موثر و منجر به بازدید به واسطه‌‌‌های ملکی نیز اندک است.

از طرفی بازار مسکن مناطق ۹ و ۱۰ واقع در نیمه جنوبی تهران در شرایط عادی بازار رفتاری مشابه مناطق چهار و پنج واقع در نیمه شمالی شهر دارند؛ به این معنا که همواره حداقلی از تقاضای خرید در این مناطق حضور پررنگ دارد و فاز جست‌‌‌وجوی فایل‌‌‌ها از سوی متقاضیان مسکن در دو منطقه پرتقاضای جنوب شهر هیچ وقت به طور کامل و فراگیر متوقف نمی‌شود.

اما تحقیق میدانی از واسطه‌‌‌های فعال در این مناطق حاکی است تماس‌‌‌ها با آگهی‌‌‌دهندگان فروش مسکن بسیار کم‌‌‌تعداد و اغلب صرفا برای به دست آوردن مظنه قیمتی در محله‌‌‌های مختلف بوده و اراده جدی برای خرید از سوی اغلب تماس‌‌‌گیرندگان وجود ندارد. در سوی مقابل تعداد فایل‌‌‌های عرضه شده برای فروش به بازار مسکن مناطق ۹ و ۱۰ نیز اندک است اما هر چه که باشد، تنوع فایل در حدی است که می‌تواند به بخشی از نیاز متقاضیان خرید پاسخ دهد.

1 copy