گروه مسکن- وزیر تعاون در خصوص سخنان رییس قوه قضائیه مبنی بر وجود مفاسد اقتصادی در پرونده‌های مسکن و زمین گفت: از گذشته تاکنون به دلیل نبود نظارت، برخی از افراد از نام تعاونی‌ها سوءاستفاده می‌کردند و از اعضا بدون اینکه زمین خاصی داشته باشند، برای ساخت مسکن پول دریافت می‌کردند که این امر موجب شکایت متعدد مردمی‌ شده بود. محمود عباسی افزود: اما از امروز به بعد هیچ گروهی نمی‌تواند بدون تعیین تکلیف زمین و مالکیت تعاونی تشکیل دهد.

عباسی با بیان اینکه وزارت تعاون اقدام به اجرای طرح نظارتی در این قالب خواهد کرد،تصریح کرد: طی بازدیدهایی که از تعاونی‌های مسکن داشتیم، تمام یک میلیون و ۳۰۰هزار نفری که در قالب مسکن ۹۹ ساله ثبت‌نام کرده‌اند، زمین دریافت کرده و در حال آماده‌سازی هستند.

وی با رد هر گونه شایعه مبنی بر ارائه زمین به متقاضیان طرح مسکن مهر اظهار داشت: تمام واجدین شرایط پس از ثبت نام زمین دریافت می‌کنند.

به گفته وی، هم‌اکنون در مرحله اول متقاضیان زمین‌های خود را دریافت کرده و در مرحله فنداسیون هستند.

عباسی تصریح کرد: وام ۱۴میلیونی ساخت نیز در سه مرحله از اکثر بانک‌ها به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

به گزارش دنیای اقتصاد وزیر تعاون در همایش تعاونی‌های برتر همچنین از تعیین و تکلیف وضعیت تعاونی‌های مسکن به منظور جلوگیری از مفاسد اقتصادی خبرداد و گفت: سند و قانون جامع تعاون به زودی به مجلس ارائه می‌شود.