رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران گفت: نظام اجاره مسکن در کشور باید ساماندهی شود.

ابوالفضل مشکینی در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به فقدان قانونی مشخص برای اجاره آپارتمان‌‌‌های خالی در کشور گفت: بخشی از نیازهای موجود در بخش مسکن با تدوین قانون در این زمینه و اجرای مناسب آن قابل رفع است. به گفته وی، نحوه معاملات اجاره مسکن با توجه به کارشناسی‌‌‌های صورت گرفته در این بخش، در حال ساماندهی است.

وی ادامه داد: عدم ساماندهی نظام اجاره مسکن در استان تهران باعث خالی ماندن ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شده است.

این مقام مسوول افزود: اگر به جای اینکه زمین واگذار کنیم و ساخت و ساز صورت گیرد، همین ۱۰۳ هزار واحد مسکونی در تهران ساماندهی شوند، بخش عمده‌‌ای از مشکل مسکن شهر تهران حل خواهد شد.

وی با اشاره به حضور شرکت‌‌‌های خارجی در طرح مسکن مهر گفت: وزارت مسکن و شهرسازی در صدد است از توانمندی شرکت‌‌‌های خارجی نیز در ایجاد شهرهای جدید استفاده کند. به همین منظور ۲۰ هزار واحد مسکونی نیز با همکاری برخی شرکت‌‌‌های سرمایه‌‌گذاری کویتی و بلژیکی ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران سرمایه‌‌گذاری برای شرکت‌‌‌های خارجی در بخش مسکن ایران را جذاب دانست و گفت: بازار مسکن کشور سالانه توانایی ساخت یک میلیون واحد مسکونی را دارد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار خارجی که در بخش مسکن ایران سرمایه‌‌گذاری می‌‌‌‌کند، می‌‌‌‌تواند با ۳۰ درصد پیشرفت، مسکن ساخته شده را پیش فروش کند که در کمتر کشوری این چنین بازاری برای مسکن وجود دارد. البته باید زمینه ورود سرمایه و نحوه فعالیت‌‌‌های سرمایه‌‌گذاری در این بخش بیش از پیش شفاف شود.