رییس انجمن انبوه‌سازان: اکثر زمین‌های ۹۹ ساله فاقد زیرساخت‌های لازم نظیر آب، برق و گاز هستند

گروه مسکن - لیلا درخشان: در حالی که تفاهم‌نامه اخیر انبوه‌سازان با سازمان نوسازی شهرداری تهران به منظور نوسازی بافت‌های فرسوده جنبه عملیاتی به خود نگرفته است، بخش خصوصی درقالب بسته پیشنهادی خود که قرار است به محمود احمدی نژاد تسلیم کند در سرفصلی مفصل پیشنهاد ساخت مسکن مهر را در بافت‌های فرسوده ارائه کرده است.

مجتبی بیگدلی، رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در گفت و گو با دنیای اقتصاد با بیان این مطلب گفت: انبوه‌سازان قرار است بسته‌ای را به منظور ایجاد تحول در بازار مسکن تقدیم رییس‌جمهوری کنند که با توجه به اینکه اکثر زمین‌های مسکن مهر فاقد زیرساخت‌های لازم نظیر آب، برق، گاز و... هستند در نتیجه در یکی از سرفصل‌های این بسته پیشنهاد احداث مسکن مهر در بافت‌های فرسوده عنوان شده است. وی تاکید کرد: در حال حاضر بافت‌های فرسوده تبدیل به دایره‌ای از مشکلات عدیده اجتماعی شده‌اند. در نتیجه نوسازی این بافت‌ها از اولویت خاصی برخوردار شده است.

بیگدلی اظهار داشت: از این رو در قالب این بسته پیشنهاد شده است که نوسازی بافت‌های فرسوده در اولویت قرار گیرد و همچنین بخشی از پروژه مسکن مهر در این بافت‌ها اجرا شود. به گفته بیگدلی، در حال حاضر مجموعه ای از مشکلات بروکراسی و سایر مشکلات گوناگون سد راه نوسازی این بافت‌ها شده است که در قالب این بسته آمده است در صورتی که دولت و شهرداری این نوع معضلات را مرتفع کند بخش خصوصی انگیزه زیادی برای ساخت و ساز در این بافت‌ها خواهد داشت.

از فرش قرمز چه خبر؟

به گزارش دنیای اقتصاد، چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی فریدون درویش‌زاده، مدیر‌عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که تفاهم‌نامه انبوه‌سازان با این سازمان در چه مرحله‌ای است، به این پاسخ کلی بسنده کرد که سازمان متبوع وی با چند شرکت انبوه‌ساز وارد مذاکره شده است. همزمان با اعلام این نظر از سوی این مقام مسوول، مجتبی بیگدلی در واکنش به سخنان مدیر‌عامل سازمان نوسازی، هرگونه همکاری شرکت‌های انبوه‌سازان را با سازمان نوسازی رد کرد و اذعان داشت از آنجا که کانون سراسری نماینده انبوه‌سازان تهران برای انعقاد این تفاهم‌نامه نبوده است در نتیجه اساس این تفاهم‌نامه دارای اشکال بوده است. به گفته وی، در همین حال کانون سراسری انبوه‌سازان فاقد اهرم‌های قوی برای اجرای این تفاهم‌نامه بوده است و همین امر سبب شده تا اجرای این تفاهم‌نامه به حالت تعلیق درآید. بیگدلی تاکید کرد: با توجه به رایزنی‌های گسترده بخش خصوصی و انجمن انبوه‌سازان استان تهران احتمال تحقق پیشنهاد ساخت مسکن مهر در بافت‌های فرسوده بسیار زیاد است.