گروه مسکن - مهدیس فرقانی: بازار مسکن شهر رشت این روزها با رونق بسیار جزئی همراه شده است؛ چراکه در مقایسه با 2 ماه گذشته میزان پرس‌و‌جو‌ها و معاملات ملکی افزایش یافته است.

یک بنگاهدار فعال در خیابان سردار جنگل شهر رشت قیمت‌های پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان نوساز در این خیابان را بین ۶۵۰ هزار تا یک میلیون تومان از سوی مالکان اعلام کرد. بنا به اظهارات این مشاور املاک در حال حاضر وضعیت بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در این منطقه در مقایسه با ۲ ماه گذشته بهتر شده؛ زیرا میزان مراجعه به بنگاه‌ها افزایش پیدا کرده است و قیمت‌های فعلی نسبت به قیمت‌های ابتدای سال با ۱۰ درصد کاهش رو‌به‌رو بوده است.
وی در ادامه گفت: این روزها اکثر خریداران افراد جوان هستند که با بودجه 10 تا 15 میلیون تومان با کمک وام و اجاره دادن به مستاجر قصد خرید ملک دارند و از سوی دیگر مابقی مراجعه‌کننده‌ها با سرمایه نزدیک به 60 میلیون تومان پابه‌بازار می‌گذارند.
از طرف دیگر بنگاهدار دیگری در خیابان معلم شهر رشت در رابطه با وضعیت بازار مسکن این منطقه به «دنیای‌اقتصاد» گفت: روزانه تعداد بسیار زیادی مراجعه‌کننده به مشاوران املاک در خیابان معلم می‌آیند با این حساب با افزایش میزان پرس‌و‌جوها می‌توان متوجه شد که تعداد خریدار در بازار مسکن بیشتر شده است.
اکنون قیمت پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان نوساز در خیابان معلم بین 600 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است.