گروه مسکن- مهدیس فرقانی: شهرک غرب طی سال‌های اخیر به عنوان منطقه‌ای با کشش بالا در جذب جمعیت دهک‌های پردرآمد تهران، مطرح بوده است. در این محله، همچنین کسب‌وکار واحدهای تجاری نیز در مقایسه با سایر مناطق تهران بهتر است.

این دو نقطه قوت شهرک غرب حالا نوعی فضای کاذب قیمتی برای بازار خرید یا اجاره واحدهای تجاری به‌وجود آورده است. برخی مشاوران املاک می‌گویند: اجاره ماهانه ۴۰میلیون تومان برای یک واحد تجاری در شهرک غرب رکورد بی‌نظیری محسوب می‌شود!
اوضاع خرید و فروش و همچنین اجاره واحدهای تجاری در یکی از مراکز خرید واقع در غرب تهران بنا به گفته نمایندگان فروش این مجتمع تجاری تعریف خاصی از لحاظ رونق ندارد، زیرا اکثر مالکان نرخ‌های بالا برای فروش و حتی اجاره واحدها اعلام می‌کنند و همین مساله باعث شده تا خرید یا اجاره واحد تجاری در این مرکز استقبال زیادی نداشته باشد. یکی از مشاوران املاک فعال در این مرکز خرید که به انجام معاملات و تنظیم قراردادهای اجاره واحدها مشغول است به «دنیای‌اقتصاد» گفت: موجران نرخ‌های سنگینی را برای اجاره واحد خود پیشنهاد می‌کنند؛ به‌طوری که متقاضیان پس از مواجه شدن با قیمت‌ها از خواسته خود پشیمان می‌شوند. فلاحت در ادامه افزود: برای مثال اجاره ماهانه یک واحد 40 متری 10 میلیون تومان و نرخ اجاره ماهانه یک واحد 95 متری 20 میلیون تومان پیشنهاد شده است. همان‌طور که مشخص است نرخ‌های اجاره گران است، به همین علت هنگامی که افراد برای درخواست اجاره واحدها مراجعه می‌کنند، مشاوران مربوط به فایل‌های اجاره از معرفی واحدها خودداری می‌کنند؛ چراکه تجربه چند ماه گذشته ثابت کرده که اکثر مراجعه‌کنندگان توان پرداخت مالی چنین ارقامی به عنوان نرخ اجاره را ندارند.
در همین حال این مشاور املاک علاوه بر عواملی مانند طبقه، کیفیت واحد و موقعیت قرارگیری، سلیقه فروشندگان را امری مهم در تعیین قیمت می‌داند. در حال حاضر، قیمت پیشنهادی هر مترمربع واحد تجاری در مجتمع مذکور بین ۲۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان از سوی مالکان تعیین شده است.