در پاسخ به چاپ جوابیه شرکت مپسا در تاریخ ۱۴/۰۵/۱۳۹۱ صفحه مسکن و عمران آن روزنامه، توضیح مجدد زیر به حضور ارسال می‌گردد. مقتضی است دستور فرمایید برابر قانون مطبوعات عین متن زیر چاپ شود: با کمال تاسف روابط عمومی شرکت مپسا در پاسخ به جوابیه شرکت عمران پرند به هیچ یک از ابهامات مطروحه اشاره نکرده و به جای پرداختن به معضلات فرا روی مردم در پروژه مپسا با فرافکنی کاستی‌ها و تعلل ناشی از تحویل واحدها را متوجه خود ندانسته و مقصر را احتمالا مردمی که اقدام به پیش خرید واحدها از ۳ سال پیش کرده‌اند یا شرکت عمران پرند می‌داند.

اینکه می‌فرمایید مدیران پرند از تکنولوژی نوین ساخت آشنایی ندارند جای تعجب است! در شهری که بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر کشور است و به عنوان پایتخت مسکن مهر شهرت یافته و در طول کمتر از ۱۸ ماه با تلاش شبانه روزی کارکنان بیش از ۹۵ هزار واحد ساخته شده که ۸۰ درصد آن در مرحله نازک‌کاری است و بالغ بر ۷۰ درصد آن از سیستم‌های صنعتی سازی بهره‌گرفته‌اند و اقدامات شرکت عمران پرند از لحاظ ساخت و ساز در رتبه اول کشوری قرار دارد واگر معتقدید مدیران شهر پرند اطلاعاتی از تکنولوژی نوین ساخت ندارند در صورتی که تنها هنر مدیران پرند یادگیری شعارهای تبلیغات تلویزیونی شرکت مپسا است، به سادگی پیداست که در خصوص اهداف صنعتی سازی در پروژه مپسا هیچ یک از آن شعارها از جمله سرعت و کیفیت و کاهش هزینه تاکنون محقق نگردیده است.

آیا افزایش زمان تحویل پروژه، از ۹ ماه به ۳ سال از اهداف صنعتی‌سازی بوده است؟

فی‌المثل برای ۲۸۲ واحد باقیمانده در فاز ۳ پرند زمان تحویل پروژه ۹ ماهه به ۳ سال منتهی گردیده است و هنوز زمان تحویل قطعی آن نیز معلوم نیست؟ کیفیت پروژه مپسا مورد اعتراض بعضی از ساکنین و بهره‌برداران است به طوری‌که تعدادی از واحدها به حدی از لحاظ کیفی نامطلوب هستند که متقاضیان خواستار تعویض آن واحدها می‌باشند.

کاهش هزینه‌ نیز نه تنها انجام نشده است، بلکه بعد از ۳ سال که پیش خرید واحدها توسط متقاضیان انجام شده هم اکنون بحث افزایش قیمت تمام شده مطرح می‌باشد.

جشن صنعتی‌سازی و رکوردگیری ساخت و سازصنعتی با کدام عملکرد؟

آیا با این روند به نظرتان اهداف صنعتی سازی در پروژه مپسا اجرایی شده است که در نظر دارید جشن صنعتی‌سازی و رکوردگیری ساخت‌و‌ساز را برپا نمایید؟!

درخصوص محوطه سازی پروژه مپسا همان طوری که قبلا نیز برآن اشاره شد وزارت راه‌وشهرسازی تمامی اختیارات خود اعم از ساخت واحدها و محوطه سازی را به شرکت مپسا تنفیذ نمود و در حالی پس از گذشت ۱۸ ماه شرکت مپسا اعلام نمود به‌علت محدودیت قیمت قادر به انجام محوطه سازی نمی‌باشد که لازم است دراین خصوص اعلام نماییم اگر محدودیت قیمت داشته‌اید چرا با دو شرکت پیمانکاری عقد قرارداد نموده‌اید؟ ولی به نظر می‌رسد به دلیل عدم مدیریت و نظارت صحیح بر اجرای محوطه‌سازی و وجود ایرادات اساسی در محوطه‌سازی و مشکلات ایجاد شده برای سازمان‌های خدمات رسان و تاخیرات غیرمجاز خواستار تعیین محلل می‌باشید به صراحت تاکید می‌نماییم شرکت عمران نمی‌تواند محلل شرکت مپسا و جبران‌کننده تاخیرات و سوءمدیریت آن شرکت باشد. امیدوارم شرکت محترم مپسا به جای اقدامات رسانه‌ای با حضور در محل پروژه به رفع مشکلات مردم پرداخته و از خیل گسترده مراجعه‌کنندگان پروژه مپسا به شرکت عمران بکاهد.

روابط عمومی شرکت عمران شهر پرند