رییس سازمان مسکن و شهرسازی کردستان گفت: ساخت دو ‌هزار و ۱۵۵ خانه اجاره‌ای در سطح مناطق شهری این استان در سال جاری آغاز شد. محمد رسولی، در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: یک‌ هزار و ۸۸۵ واحد از این تعداد در شهر سنندج و بقیه در مریوان و دیواندره ساخته خواهد شد. به گفته وی متوسط زیربنای مفید این واحدها ۷۵مترمربع بوده و زیربنای مجموع آنها ۱۶۱هزار و ۶۲۵مترمربع است.

وی اظهار کرد: سهمیه استان کردستان از مسکن اجاره‌ای در سال جاری سه‌هزار و ۵۰۰واحد است که تاکنون ۵/۶۱درصد آن به مرحله اجرا درآمده است.

رسولی ‌افزود: این واحدها پس از ساخت به مدت پنج سال، اجاره داده خواهد شد و زمین مورد نیاز آنها توسط سازمان مسکن و شهرسازی تامین شده و بهای آن تا پایان مدت اجاره دریافت نمی‌شود.

وی گفت: پس از پایان اجاره پنج ساله، بهای زمین بر اساس قیمت کارشناسی در زمان واگذاری به طور کامل اخذ می‌شود و در صورت ادامه مدت اجاره، قیمت زمین تقسیط می‌شود.

وی اظهار کرد: به ازای هر واحد اجاره‌ای ۱۳۵میلیون ریال تسهیلات بانکی اختصاص می‌یابد که ۴۵میلیون ریال آن از محل وجوه اداره شده و ۹۰میلیون ریال آن از محل منابع بانکی بانک‌های سپه، ملت و تجارت تامین می‌شود. وی نرخ کارمزد تسهیلات از محل وجوه اداره شده را دو درصد و نرخ سود منابع بانکی را ۱۴درصد ذکر کرد و گفت: در صورت رعایت مقررات ملی ساختمان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کارمزد وجوه اداره شده بخشوده خواهد شد. رسولی از کلیه مجریان، انبوه سازان و تعاونی‌های مسکن بخش‌های غیردولتی خواست تا با توجه به امکانات و تسهیلات فراهم شده، نسبت به سرمایه‌گذاری در این بخش اقدام کنند.