اولین کارگروه راهبردی طرح ساماندهی مشاورین املاک و خودرو با حضور اداره‌های کل ثبت اسناد و املاک، بازرگانی و اتحادیه املاک شیراز برگزار شد. به گزارش «ایسنا»، احمدی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به روند موفقیت‌آمیز این طرح در فارس گفت: هم‌اکنون در سطح شهر شیراز ۹۵۰ آژانس املاک از فرم‌های جدید و واحد استفاده می‌کنند که این روند با شناسایی آژانس‌های قانونی و غیرقانونی شتاب بیشتری می‌گیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس خبر داد: از ابتدای سال ۸۶ برای اخذ پروانه تخصصی آژانس‌های املاک۶۵۰ تقاضا داشتیم که رقم قابل‌توجهی است.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش از راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی و تخصصی توسط کارشناسان ثبت اسناد برای مشاورین آژانس‌های املاک خبر داد و اضافه کرد: آژانس‌داران حتما در این کلاس‌ها شرکت کنند تا هم سطح تخصصی و شناخت علمی آنها بالا رود و هم امتیاز لازم را کسب کنند.

وی همچنین هشدار داد: مردم تحت هیچ شرایطی به آژانس‌های املاک غیرقانونی و فاقد پروانه مراجعه نکنند تا امکان بروز هرگونه کلاهبرداری و سوءاستفاده از بین برود. مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس از تشکیل کمیته بازرسی مشترک ثبت اسناد و املاک، بازرگانی و اتحادیه املاک خبر داد و گفت: هدف این طرح شناسایی بنگاه‌های غیرقانونی است که برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد.