استاندار بوشهر از اختصاص یک هزار و ۷۰۰میلیارد ریال تسهیلات مسکن در این استان، طی سال جاری خبر داد. به گزارش ایرنا، علی افراشته در نشست کارگروه تامین مسکن استان بوشهر افزود: با توجه به کمبود مسکن در این استان، تسهیلات اختصاص یافته در این بخش افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ۱۶هزار و ۹۵۰واحد مسکونی سهمیه استان بوشهر در سال جاری است، اظهار داشت: برای عملیاتی شدن احداث این واحدها تا پایان امسال تهیه برنامه زمان‌بندی شده قابل اجرا و فارغ از اعمال سلیقه‌ها ضروری است.

افراشته با انتقاد از نابسامانی طرح‌های بخش مسکن در این استان اضافه کرد: به رغم فراهم بودن زمینه لازم برای فعالیت در این بخش، برخی مدیران و کم‌کاری مسوولان باعث به تعویق افتادن اجرای این طرح‌ها شده است.

استاندار بوشهر، در ادامه خواستار تشکیل کمیته‌ای برای نظارت ویژه بر طرح‌های بخش مسکن و به منظور پیشرفت کمی و کیفی این طرح‌ها شد.

وی گفت: بانک ملت به‌ عنوان بانک عامل در این زمینه باید با تسهیل در شرایط پرداخت تسهیلات و حذف تشریفات اداری، به تسریع در اجرای این طرح‌ها کمک کند.

افراشته با تاکید بر تحول در بخش‌های مسکن، اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان بوشهر گفت: امسال باید هشت‌هزار میلیارد ریال توسط سازمان کار در این استان سرمایه‌گذاری شود.

وی گفت: تا ۵۰درصد از این میزان نیز می‌توان برای بنگاه‌های اقتصادی متوسط و کلان استفاده کرد.

استاندار بوشهر افزود: همچنین به منظور فعال شدن واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال، بدهی سرمایه‌گذاران و سود آنها به روز محاسبه می‌شود.