معاون عمرانی استاندار تهران گفت: با پیگیری‌های ستادهای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تعداد این تخلفات در سال‌جاری در شهرستان‌های استان به جز تهران به حدود صفر رسیده است. مهندس درون‌پرور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که شمار ساخت‌وسازهای غیرمجاز استان نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است، افزود: این آمارها در همه کاربری‌ها کاهش نشان می‌دهد.

درون‌پرور به اقدامات انجام یافته در راستای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان تهران اشاره کرد و گفت: ستاد پیگیری ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان‌های استان تهران به ریاست فرمانداران شهرها و نیز در استان به ریاست معاونت عمرانی استانداری، تشکیل و همچنین هر۵۰ روز‌، جلسه هماهنگی با مسوولان جهت بررسی راهکارهای اجرایی و نوع برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و پیشگیری از آنها برگزار می‌شود.

وی عملکرد این ستاد را نسبت به سال گذشته موفق‌تر خواند و افزود: ساخت‌وساز‌های غیرمجازی که در بخش مسکونی صورت می‌گیرد، بیشتر شامل ساخت‌وسازهای مازاد پروانه بوده که تعداد آنها در شهرستان‌های استان تهران، تقریبا به صفر رسیده، اما در مورد شهر تهران هنوز آمار دقیقی به دست نیامده است.

معاون عمرانی استانداری تهران، گستردگی شهر تهران را یکی از دلایل نبود این آمار دانست و به ایسنا گفت: اعضا و دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران، جدا از ستاد جلوگیری از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز استانداری بوده و اطلاعات این دبیرخانه دیر به ما می‌رسد.

درون‌پرور خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدی که دولت در مورد جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز به ویژه در بخش حاشیه شهرها و ارتفاعات بالای ۱۸۰۰متر دارد، می‌توان نسبت به پیگیری جدی این برنامه‌ها اطمینان داشت.

وی گفت: همه شهرداری‌ها در سال ۸۵ موظف شدند عوارضی را از مردم دریافت کنند که مصوب شورای شهر باشد و پیشنهادها در مورد تعرفه‌های مختلف برای صدور پروانه را ارائه دهند تا بر اساس قانون، بررسی و توسط استاندار، تایید و ابلاغ شود.