شهردار تهران خواستار تعیین تکلیف وضعیت مردم در رابطه با مشکلات ترافیکی بزرگراه زین‌الدین توسط قوه‌قضاییه و سازمان جنگل‌ها شد. به گزارش خبرگزاری فارس: محمدباقر قالیباف با بیان این که احداث بزرگراه زین‌الدین و اتصال آن به بزرگراه همت به واسطه مشکل جنگل لویزان همچنان متوقف مانده است، تصریح کرد: وقت مردم به واسطه بهانه‌های واهی هر روز در ترافیک سنگین این محدوده تلف می‌شود و لازم است که قوه قضاییه هر چه سریع‌تر تکلیف مردم را مشخص کند.

وی با بیان این که شهرداری برای احداث ادامه این بزرگراه، کلیه مجوزهای قانونی را از کمیسیون ماده ۵ در اختیار دارد، افزود: با وجود قطعی بودن عبور بزرگراه زین‌الدین از این منطقه اما آخرین بهانه مطرح شده برای احداث این بزرگراه، مشکلات حقوقی مربوط به زمین پروژه است و بر اساس ادعاهای مطرح شده شهرداری باید بابت این زمین‌ها به سازمان جنگل‌ها پول پرداخت کند. شهردار تهران تاکید کرد: مردم در این شاهراه مهم هر روز با مشکلات جدی مواجه هستند. آیا سلامتی یک انسان به اندازه یک درخت هم نیست که اجرای این پروژه مهم معطل مانده است. وی با بیان این که کسانی که کار را معطل نگه داشته‌اند خود، در برابر افکار عمومی پاسخگو باشند و علت معطل نگه داشتن کار را به مردم توضیح بدهند، افزود: رسانه‌ها نیز مشکلات مردم را در این رابطه پیگیری و منعکس کنند.

در سال ۸۶ اجرای پروژه‌های جدید و مهم عمرانی آغاز می‌شود

قالیباف با بیان این که در سال آینده اجرای پروژه‌های نیمه‌کاره و قدیمی تقریبا به پایان می‌رسد، تصریح کرد: از سال آینده اجرای پروژه‌های عمرانی مهم و جدید با رویکرد محله محوری و در مقیاس شهری آغاز خواهد شد.

وی خطاب به مدیرعامل سازمان فنی-مهندسی شهر تهران تاکید کرد: در ایام زمستان مسائل مربوط به معارضین، قراردادها، تهیه مصالح و سایر مسائل مرتبط با پروژه‌ها انجام شود تا دیگر بهانه‌ای برای اجرای آنها از اول اردیبهشت باقی نماند.

پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی نوسازی بافت‌های فرسوده همیشگی نیست

قالیباف در خصوص مدت زمان پرداخت وام برای نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: پرداخت این وام همچنان ادامه دارد، اما اعطای آن همیشگی نیست. وی استقبال مردم را برای دریافت این وام مثبت ارزیابی کرد و افزود: فرهنگ‌سازی برای نوسازی بافت‌های فرسوده بسیار مهمتر از بحث تامین اعتبارات آن است. در صورتی که اعتمادسازی برای جلب مشارکت مردم به درستی انجام گیرد، بدون شک شهروندان نیز با تمایل بیشتری نسبت به اجرای پروژه‌های مربوط به نوسازی مشارکت خواهند کرد. شهردار تهران تاکید کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای پرداخت وام در هر منطقه بهتر است شهروندانی که به این وام نیاز دارند هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ وام خود اقدام کنند.