50درصد ظرفیت مهمانسراهای دولتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: به منظور آزادسازی سواحل و براساس مصوبه شورای معاونان، فعلا تا پایان فصل تابستان قرار شد ۵۰درصد ظرفیت مهمانسراهای دولتی در اختیار کارمندان آنها و ۵۰درصد نیز از طریق آژانس‌های مسافرتی در اختیار عموم مردم قرار گیرد. حمید بقایی در گفت‌گو با خبرگزاری مهر درخصوص آزادسازی سواحل شمالی کشور افزود: نقاطی در سواحل شمال کشور هستند که اکثرسازمان‌های دولتی اقدام به تاسیس مهمانسراهایی در این نوار ساحلی کرده‌اند و براساس مصوبه هیات دولت باید این مراکز از انحصار دولت خارج و به بخش‌خصوصی واگذار شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس در جلسه شورای‌عالی معاونین سازمان میراث فرهنگی توافقات لازم در این خصوص انجام و قرار شد مدیریت اجرایی این مهمانسراها به سازمان واگذار و به مرور به بخش‌خصوصی واگذار شود.

قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تاکید کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان قرارداریم و ممکن است اجرای کامل این مصوبه و گرفتن تمام ظرفیت مهمانسراهای دستگاه‌ها، مشکل ایجاد کند به همین دلیل فعلا تا پایان فصل تابستان قرار شد ۵۰درصد ظرفیت این مراکز در اختیار کارمندان آنها و ۵۰درصد نیز از طریق آژانس‌های مسافرتی در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

بقایی گفت: معاونت گردشگری ظرفیت مهمانسراها و تعداد آنها را ظرف چند روز آینده اعلام خواهد کرد و با مشخص شدن ظرفیت به آژانس‌ها برای پذیرش مسافر اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: براین اساس مهمانسراهای دولتی در نوار ساحلی کشور، روزهای چهارشنبه، ۵شنبه و جمعه در اختیار مردم و مابقی روزها در اختیار کارمندان دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت البته این امر مقطعی است و به مرور ظرفیت‌ها در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: نرخ این مراکز همانند مهمانسراهای دیگر و براساس درجه‌بندی که صورت می‌گیرد توسط کارشناسان ظرف یکی دو روز آینده تعیین می‌شود و درآمد حاصل از آن نیز صرف هزینه‌های مهمانسرا خواهد شد و احتمال کاهش نرخ نیز خواهیم داشت.