یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بحث‌های مقدماتی برای تشکیل فراکسیون مدیریت شهری انجام شده و هر چه زودتر این فراکسیون ایجاد شود به نفع عمران کشور خواهد بود. جعفر آیین‌پرست در گفت‌وگو با «ایسنا»، در مورد تشکیل یا تاسیس فراکسیون مدیریت شهری با توجه به تخصصی و فنی بودن آن اظهار کرد: چنانچه این فراکسیون با ترتیبی که مورد نظر است، تشکیل شود و تمام متخصصان و مهندسان مشاور در امور عمرانی و شهری برای اجرای کامل و دقیق طرح‌های تفضیلی و جامع کلانشهر تهران در این فراکسیون نظراتشان را ارائه دهند، باب جدیدی را در ساماندهی مسائل عمرانی و شهری در بخش‌های مختلف ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم مهاباد در خانه ملت، با بیان این که تشکیل فراکسیون مدیریت شهری از سوی شهرداری تهران به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور مطرح شده است، تصریح کرد: جزئیات این فراکسیون که وظایف آن در چه محدوده‌ای خواهد بود و اختیاراتش نیز بر عهده چه کسانی است، پس از تشکیل آن مشخص خواهد شد.

به گفته او مصوبات و تصمیم‌گیری‌های این فراکسیون پس از تشکیل برای ارجاع به کمیسیون‌های تخصصی که در مجلس وجود دارد (از جمله کمیسیون عمران و کمیسیون‌های مرتبط به امور شهری) در صورت نیاز ارائه خواهد شد.

آیین‌پرست تصریح کرد: مصوبات این فراکسیون پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه و بحث و تبادل‌نظر به جلسه علنی مجلس ارائه خواهد شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس، از اهداف تشکیل این فراکسیون ورود به بحث‌های تخصصی‌تر عمران و شهری اشاره کرد و با بیان این که تشکیل این فراکسیون با توجه به نیازی که امروزه برای توسعه عمران شهری و ساماندهی آن در بخش‌های مختلف احساس می‌شود، ضروری است، خاطر نشان کرد: مواردی چون اصلاح شکل هندسی چهارراه‌ها، تقاطع، کوچه‌ها، معابر و ایجاد میدان‌ها، پارک‌ها، پارکینگ‌های عمومی و استفاده صحیح از چهارراه‌ها و بزرگراه‌ها و رسیدگی به بافت‌های فرسوده در حال تخریب که در برخی از مناطق و محلات کلانشهرها وجود دارد، تشکیل این فراکسیون را سبب شده است و نهایتا تصمیماتی که در این فراکسیون گرفته می‌شود را می‌توان به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها که مشکلاتی مشابه کلانشهرها را دارند تسری داد.

وی در پایان یادآور شد: قطعا تصمیم‌های این فراکسیون و بررسی‌های آن در نقاط مختلف شهری برای ساماندهی عمران شهری بسیار تاثیرگذار خواهد برد.