عضو کمیسیون عمران مجلس ابراز امیدواری کرد: این انتظار وجود دارد که در سال جدید با تدوین طرح جامع و تشکیل صندوق پس‌انداز مسکن واصلاح مالیات‌های مستقیم، قیمت‌ها واقعی شده و ساخت‌وساز‌ مسکن رونق گیرد. کمال علی پور خنکداری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت درباره تشریح وضعیت بازار مسکن در سالی که گذشت و چگونگی این بخش در سال جدید گفت: با توجه به روی کارآمدن دولت یازدهم در ۶ ماهه دوم سال ۹۲ و به علت اینکه دولت جدید سیاست‌های خود را ابلاغ نکرده بود، بازار مسکن دچار رکود شد و خرید و فروشی در این بخش انجام نمی‌شد. وی تصریح کرد: در ۶ ماهه دوم سال ۹۲ قیمت‌ها تا حدودی افت داشت، اما از نظر خرید و فروش و معاملات مسکن جهش خاصی را شاهد نبودیم.

عضوکمیسیون عمران مجلس افزود: بازار مسکن در سال گذشته با رکود و فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود و به عبارت دیگر در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

وی گفت: با توجه به سیاست‌های دولت جدید که تشکیل صندوق پس‌انداز و تدوین طرح جامع مسکن را پیگیری می‌کند انتظار می‌رود ساخت‌وساز‌ مسکن در سال ۹۳ رونق گیرد.

ثبات بازارمسکن در نیمه دوم سال

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته ممکن است با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها وافزایش قیمت حامل‌های انرژی قیمت مسکن در ماه‌های ابتدایی سال نوسان داشته باشد، اما در ماه‌های پایانی سال بازار ثبات پیدا خواهد کرد.

علی پور خنکداری با یادآوری مصوبه مجلس در خصوص اصلاح مالیات‌های مستقیم و اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: براین اساس انبوه‌سازان دیگر خانه‌های را خالی نگه نخواهند داشت و این مسکن‌ها را با قیمت‌های مناسب و سود معقول در اختیار متقاضیان قرار داده و قیمت‌ها واقعی خواهد شد. عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا با تعیین مالیات بر خانه‌های خالی، انگیزه انبوه‌سازان برای ساخت‌وساز‌ کم و تعادل عرضه و تقاضا به هم نخواهد خورد، توضیح داد: هر موضوعی ممکن است در ابتدا شوکی ایجاد کند، اما ازآنجا که سازندگان مسکن در این حوزه فعالیت می‌کنند و شغلشان این است شاید در ابتدا به صورت مقطعی ساخت‌وساز‌ خود را کاهش دهند، اما در درازمدت وضعیت به حالت عادی برگشته و تعادل در بازار مسکن ایجاد خواهد شد.