مطالعه چهار وجهی برای مسکن اجتماعی

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام جزئیات جدید از طرح مسکن اجتماعی دولت یازدهم، گفت: تامین مالی، مباحث اجتماعی، مسائل معماری و شهرسازی مسکن اجتماعی از مواردی است که در حال بررسی و مطالعه است. حامد مظاهریان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در خصوص برخی اظهارنظرها درباره مسکن اجتماعی، اظهار کرد: مطالبی که در مورد مسکن اجتماعی از سوی دیگر منابع مطرح می‌شود، با واقعیت تطابق کمی دارد، بنابراین نمی‌تواند مرجعی برای این طرح باشد. وی با بیان اینکه مطالعات برای طرح مسکن اجتماعی در چهار گروه انجام می‌شود، گفت: این گروه‌ها در مورد وجوه مختلف مسکن اجتماعی مطالعه می‌کنند و تا زمانی که مطالعات این طرح به پایان نرسد، طرح کلی مطرح نمی‌شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه تامین مالی مسکن اجتماعی از جمله موارد مورد بررسی و مطالعه است، بیان کرد: مباحث اجتماعی مسکن اجتماعی و مسائل معماری و شهرسازی مسکن اجتماعی از دیگر مواردی است که در حال بررسی و مطالعه است. مظاهریان با بیان اینکه در مسکن اجتماعی هدف به‌طور خاص حمایت از دو دهک آسیب پذیر جامعه است، افزود: مسکن اجتماعی باید سازوکاری برای تامین مسکن باشد.

وی تاکید کرد: باید سازوکاری را اجرایی کرد تا مسکن اجتماعی به تمرکز فقر منجر نشود و در عین عزت بتوان در این زمینه کار کرد. معاون وزیر راه‌وشهرسازی پیش‌تر از تدوین این طرح تاپایان سال خبر داده و گفته بود: تدوین چنین طرحی زمان می‌برد اما این قول را می‌توان داد که تاپایان سال طرح آماده شود، زیرا طرح باید در مجلس و دولت نیز مورد بررسی قرار گیرد.