گروه مسکن: استاندار تهران اعلام کرد: مسوولیت دستگاه‌های مختلف برای ایجاد «کمربند سبز در تهران» مشخص شده است. حسین هاشمی استاندار تهران با اشاره به نهایی شدن تصمیم ایجاد «کمربند سبز» در شورای فضای سبز تهران گفت: براساس توافق انجام شده، زمین طرح کمربند سبز توسط وزارت راه و شهرسازی و درختان توسط وزارت جهادکشاورزی تامین خواهد شد و نگهداری از درختان این کمربند نیز به عهده شهرداری تهران خواهد بود. اعتراض شدید استانداری به فروش تراکم

استاندار تهران همچنین با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران در حوزه تراکم فروشی اظهار کرد: به شدت نسبت به فروش تراکم و افزایش ساخت وسازهای غیر مجاز در شهر تهران اعتراض داریم؛ چرا که روزانه شاهد رشد قارچ گونه برج‌ها در سطح شهر هستیم. هاشمی تصریح کرد: آمار ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر تهران فاجعه بار است به همین دلیل بنا داریم در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت گزارشی در این زمینه ارائه دهیم.

استاندار تهران با تاکید براینکه میزان تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز با گذشته اصلا قابل مقایسه نیست، گفت: به سازندگان پروژه‌های ساختمانی اخطار داده‌ایم که اگر ساخت‌وساز غیرمجاز باشد، تخریب می‌کنیم. او با اشاره به وظیفه نظارتی شورا در این زمینه افزود: لازم است شورا در حوزه تراکم فروشی نظارت قوی‌تری بر عملکرد شهرداری تهران داشته باشد.