گروه مسکن: جلسه غیر علنی شورای شهر تهران در روز یکشنبه همچنان تحت تاثیر صحن علنی هفته گذشته شورا برگزار شد. هفته گذشته صحن علنی پارلمان محلی پایتخت به اعتراض محمد حقانی رئیس کمیته محیط‌زیست شورا به تغییر پهنه بوستان مادر و سرعت ساخت‌و‌ساز و پاسخ شهردار تهران به این اعتراض گذشت. محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این جلسه اعلام کرد: کاربری زمین ۱/۷ هکتاری موسوم به بوستان مادر در منطقه پنج مطابق با مجوز شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در دوره گذشته انجام شده است. در این جلسه مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها نیز بدون هماهنگی پشت تریبون قرار گرفت و با اعتراض به تذکر محمد حقانی گفت: نگذار بگویم در شهرداری چه سوابقی داشتید. با این حال در پایان این جلسه حقانی اعلام کرد در خصوص این پرونده هیچ صورتجلسه‌ای وجود ندارد و هنوز پاسخ ۲۰ ابهامش در این پرونده داده نشده است. به همین دلیل این تذکر را به صورت سوال از شهردار مطرح خواهد کرد.

او در جلسه یکشنبه شورای شهر گفت: روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای بود که این اعتراض به‌گونه‌ای دیگر نشان داده شود. خبرنگاران و دوربین‌هایی در شوراها حاضر بودند که تا پیش از این خبری از آنها نبود. او افزود: من طرح سوال از شهردار نکرده بودم که وی در جلسه شورا حاضر شود من تذکر داده بودم و در این جلسه فردی صحبت کرد که قرار نبود صحبت کند. من به این شیوه اداره شورا و این‌گونه اتفاقات معترض هستم.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران، احمد مسجد‌جامعی عضو شورا نیز با تایید سخنان حقانی گفت: ما می‌توانیم الگوی رفتاری با گرایش‌های مختلف در جامعه ارائه دهیم به شرط آنکه ادب همکاری را حفظ کنیم. او ادامه داد: اینکه فردی سوالی بپرسد و ما در پاسخ در سوابق وی جست‌وجو کنیم پسندیده نیست. مسجد جامعی تصریح کرد: تنها وجه قانونی نظارت ما بر شهرداری همین طرح سوال است چرا که رابطه شورا و شهرداری مانند مجلس و دولت نیست که دارای ذی‌حساب و دیوان محاسبات باشند؛ بنابراین تنها ابزار ما همین تذکر و سوال است. حال در چنین شرایطی بیاییم و در پاسخ بگوییم که سوابق فرد چه بوده دور از ادب همکاری است. در این جلسه همچنین عبدالحسین مختاباد، رئیس کمیته هنری شورای شهر که در جلسه هفته پیش شورا، نسبت به واریز میلیاردها پول شورا در حساب شخصی یکی از اعضا تذکر داده بود؛ قصد داشت مجددا تذکر دهد که با ندادن وقت تذکر از سوی مهدی چمران، رئیس شورای شهر مواجه شد. به گزارش «دنیای اقتصاد» مختاباد، عضو معترض شورای شهر هفته پیش در صحن علنی شورای شهر اعلام کرد: «همه اعضای شورا باید بدانند هزینه‌هایی که از این حساب خارج می‌شود به چه دلیل است و اگر سودی به‌خاطر موجودی میلیاردی این حساب، به آن وارد می‌شود، مشخص و هزینه‌کرد آن نیز معلوم شود.»